به گزارش پارس، هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار در روز پنج‌شنبه و یک دیدار در روز جمعه آغاز می شود.
 
* نفت مسجد سلیمان – پرسپولیس
 
نفتی ها هفته گذشته با وجود عملکرد درخشان برابر استقلال دست خالی به شهرشان برگشتند و حالا می‌خواهند این شکست را برابر پرسپولیسی که شاید بی انگیزه رقابت های لیگ برتر را دنبال می کند، جبران کنند. پرسپولیس هفته گذشته برابر تراکتورسازی تن به شکست داد و حالا شاگردان درخشان برای حفظ شان و جایگاه‌شان در رقابت های آسیایی احتمالا می‌خواهند به این دیدار به عنوان محکی جدی نگاه کنند.
 
از طرفی دیگر پرسپولیس اگر در این دیدار شکست بخورد کمی به سمت قسمت پایینی جدول متمایل می شود و این چیزی نیست که هواداران این تیم را خوشحال کند به همین دلیل می توان انتظار یک بازی تهاجمی را از هر دو تیم در این دیدار داشت.
 
یکی از نکات جالب این دیدار، نوستالوژیک بودن آن برای حمید درخشان است. پرسپولیس در نیم فصل اول و بعد از شکست تلخ و سنگین سه بر یک برابر تراکتورسازی با تغییرات جدی ای در کادرفنی اش روبه رو شد و علی دایی برکنار شد و درخشان سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت. بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان اولین تجربه درخشان در قامت سرمربی گری این تیم بود.
 
محمد نوری، هافبک خلاق و یکی از ارکان میانی پرسپولیس در این دیدار محروم است. حمزه حدادی هم از نفت مسجد سلیمان در این بازی محروم است.
 
دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
راه آهن – تراکتورسازی
 
فرهاد کاظمی و شاگردانش بعد از ناکامی در هفته گذشته می خواهند در تهران از تراکتورسازیی امتیاز بگیرند که در اوج آمادگی به سر می برد و هفته گذشته موفق شد پرسپولیس را شکست دهد. راه آهنی‌ها درحال حاضر در انتهای جدول و برای فرار از سقوط بازی می کنند و این درحالی است که تراکتوری ها برای قهرمانی و صدرنشینی در این دیدار به میدان می روند.
 
روی کاغذ شانس تراکتورسازی بالاتر از راه آهن است، چه آنکه تراکتوری ها بهترین خط حمله را در اختیار دارند و ضعیف ترین خط دفاعی لیگ هم در اختیار راه آهنی هاست و قاعدتا باید این مساله کفه پیروزی را به سمت سرخ های تبریز سنگین‌تر کند اما فوتبال دو روی متفاوت دارد و شاید راه آهنی ها دست به یک کار بزرگ بزنند و امتیازی ارزشمند از تراکتورسازی بگیرند.
 
تنها محروم این دیدار بهادر عبدی از راه آهن است.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر یک تراکتورسازی به پایان رسید.
 
گسترش فولاد – فولاد خوزستان
 
این دیدار هم مثل مصاف راه آهن و گسترش فولاد، تقابل دو تیمی است که یکی از آنها برای قهرمانی بازی می‌کند و دیگری برای سقوط نکردن به دسته پایین تر به میدان می رود. در حال حاضر فولاد خوزستان با 38 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و شکست در این دیدار می تواند آنها را تا حد زیادی از کورس قهرمان عقب بیاندازد چراکه آنها درحال حاضر 4 امتیاز از نفت صدرنشین عقب هستند و از دست دادن امتیاز در این دیدار می تواند کار را برای آنها سخت کند. در سوی دیگر این میدان گسترش فولاد چند وقتی است که با وجود عملکرد مناسب در نتیجه گیری موفق عمل نمی کند و شاید این دیدار خانگی آنها را از ریل بدشانسی خارج کند.
 
چاگو دنگو از فولاد خوزستان و لئوناردو پیمنتا از گسترش فولاد محرومان این دیدار هستند.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر فولاد خوزستان به پایان رسید.
 
استقلال – نفت تهران
 
حساس ترین دیدار هفته بیست و سوم را تیم های استقلال و نفت تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند. مصاف این دو تیم یادآور چند نکته حاشیه ای است که خود به خود حساسیت بازی را افزایش می دهند. از جمله این نکات نامه علیرضا منصوریان به هواداران استقلال بود که بعدها باشگاه استقلال طی بیانیه ای با کنایه از آن یاد کرد و به شدت از او انتقاد کرد.
 
علیرضا منصوریان در حال حاضر جدی ترین آلترناتیو سرمربی استقلال محسوب می شود و با توجه به پیروزی نفتی ها در دور رفت، قلعه نویی به هیچ وجه علاقه ای ندارد که این اتفاق برای بار دوم تکرار شود و به همین دلیل می توان ادعا کرد این دیدار حاشیه اش پررنگ تر از متن است.
 
نفتی ها در حال حاضر صدرنشین رقابت های لیگ برتر هستند و برای تثبیت این موقعیت نیاز به پیروزی دارند و در آن سوی میدان استقلالی ها هم برای صدرنشینی نیاز به برد دارند و شاید همین مساله باعث شود که برخی ها این بازی را شش امتیازی بدانند و بی شک در دیداری این چنین حساس، دو تیم جانب احتیاط را رعایت می کنند و اشتباه یکی از طرفین عواقب سنگینی برایش داشته باشد.
 
امید ابراهیمی و جاسم کرار محرومان استقلال در این دیدار هستند که همین مسئله دست امیر قلعه نویی را در میانه میدان خیلی خالی می کند.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر نفتی ها به پایان رسید.
 
استقلال خوزستان – صبای قم
 
این تنها بازی هفته بیست و سوم لیگ است که روز جمعه 22 اسفند برگزار خواهد شد.
 
استقلال خوزستان در یک قدمی حضور در قعر جدول است و ویسی با وجود حمایت تمام قد مدیران این باشگاه از او، نتوانسته این تیم را در وضعیت مطلوبی قرار دهد. استقلال خوزستان در این دیدار محکوم به کسب سه امتیاز خانگی از صبای قم است. صبایی که هفته گذشته راه آهن قعرنشین را برد و در میانه های جدول حضور دارد.
 
دیدار تیم های صبا و استقلال خوزستان، مصاف دو تیم جوان و دو مربی جوان است و حتما جذابیت های خاص خودش را هم دارد.
 
موسی کولیبالی از استقلال خوزستان و ایوب کلانتری از صبای قم محرومان این مصاف هستند.
 
سایر دیدار‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر دوشنبه 25 اسفند و جمعه 14 فروردین 1394 برگزار خواهد شد.
 
تابلوی اعلانات دیدارهای هفته بیست و سوم:
 
* پنج شنبه 21 اسفند 1393
 
نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس ساعت 14:30
 
راه آهن - تراکتورسازی ساعت 15:30
 
گسترش فولاد - فولاد‌ خوزستان ساعت 15:30
 
استقلال - نفت تهران ساعت 18:15
 
* جمعه 22 اسفند 1393
 
استقلال‌خوزستان -صبای قم ساعت 16:30
 
* دوشنبه 25 اسفند 93
 
پیکان – ذوب آهن در ورزشگاه شهدا شهر قدس - ساعت 15:30
 
فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان در ورزشگاه فولاد شهر - ساعت 15:30
 
* جمعه 14 فروردین 1394
 
سایپا - ملوان در ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 17