به گزارش پارس نیوز، خبر اصلا هم تعجب برانگیز نبود که هیچ ، اتفاقا خبر مناسب برای لحظه مناسب سپاهان بود. بازگشت منصور ابراهیم زاده به سپاهان بهترین خبری بود که سپاهان ، فوتبال اصفهان و جامعه مربیان ایران به آن نیاز داشت. بازگشت مردی که مدت ها به دلیل انتخاب های غلط و بد اقبالی هایش از صحنه اول فوتبال ایران دور شده بود ، خبر دلپذیری است مخصوصا اینکه سپاهان و منصور ابراهیم زاده در روزگار مشابهی حضور دارند.

سپاهان و منصور ابراهیم زاده هر دو از برندهای برتر فوتبال ایران در دهه سپری شده هشتادند که در دهه نود رنگ خوشی را کمتر دیدند. ابراهیم زاده بعد از چند انتخاب نامناسب مخصوصا پیکان ، سالهاست از سطح اول فوتبال ایران دور شده. آخرین حضور او در مس کرمان بود که به جایی هم نرسید. سپاهان هم آخرین بار با زلاتکو کرانچار به قهمرانی رسید اما در نهایت ناچار به برکناری او و روی آوردن به سمت منصور ابراهیم زاده شد.

دلایل افت سپاهان اصلا چیز مخفیانه ای نیست. مدیریت در این باشگاه از شیوه مدیریت متمرکز محمدرضا ساکت به دوران ملوک الطوایفی اخیر رسید که هر فصل یک مدیر جدید برای باشگاه انتخاب می شد . مدیرانی که همه با هم مخالف بودند و جلساتشان در هیات مدیره به دعواهایی منجر می گردید که عمر مدیریت در این باشگاه را کوتاه و کوتاه تر نمود.این همه ماجرا نیست. سرمایه گذاری سپاهان روی بازیکنان پایه اتفاق مبارکی بود که در دهه نود هم تدوام یافت اما حذف بزرگانی چون نویدکیا ، عقیلی و جدایی حاج صفی تیم را عملا بدون بزرگتر نمود.

خریدهای گران قیمت باشگاه عمدتا سودی نداشتند و سپاهان به دلیل برخوداری از مشکلات مالی ، به بحران هایی هم برخورد کرد.

این دقیقا وضعی بود که منصور ابراهیم زاده هم داشت. مردی که بعد از جدایی غیرمنتظره از ذوب آهن ، تاب بیرون ماندن را نیاورد تا منتظر انتخاب خوب دیگری بماند. به ناچرا به باشگاه های دم دستی چون نفت یا پیکان اکتفا کرد و حاصلش را هم با شکست ها و ناکامی ها و برکناری ها داد. حالا او و سپاهان چون دو دلدار قدیم دوباره به یکدیگری رسیده اند. شور و تاب جوانی را ندارند اما پخته تر شده اند ضمن اینکه در زمانه ای به پست هم خورده اند که هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند.

نه منصور ابراهیم زاده برند در اوج و گران قیمتی است که پیشنهادهای دیگری داشته باشد و نه سپاهان در وضعی است که بخواهد به گزینه های دیگری اعتماد کند.حضور منصور ابراهیم زاده روی نیمکت سپاهان بزرگترین اتفاقی است که برای هر دو طرف متصوریم. در حقیقت وضع هر دو آنقدر نامناسب است که هیچ کدام به خبر بهتری نمی توانند دلخوش باشند.

با این همه منصور ابراهیم زاده بهترین گزینه برای این پست است. مربی آرام و با شخصیت فوتبال ایران بعد از کمی خانه نشینی می تواند دوباره در سطح اول فوتبال ایران خودی نشان دهد. وقتی افاضلی در نفت با پنج بازی همه نگاه ها را به خود خیره کرده چرا منصور نتواند؟