با اینکه کریستیانو رونالدو در فصل جدید لالیگا با توجه به ناکامی در گلزنی هفته‌های سختی را پشت سر گذاشت، خامس رودریگز شکی ندارد که کیفیت خوب او به موفقیت لوس بلانکوس در فصل جاری کمک می‌کند.

بعد از شکست رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا برابر تاتنهام رونالدو دلیل این شکست را خروج خامس رودریگز، په په و جایگزینی بازیکنان جوان به جای آنها دانست.

خامس در این باره به برنامه تلویزیونی Noticias Caracol گفت: آنها مدت زمان سختی را گذرانده بودند و این باعث می‌شود اظهاراتی را بیان کنند که نیازی به ساختن آن نیست. فکر می‌کنم رئال مادرید به اندازه کافی بازیکنان بسیار خوبی برای سپری کردن فصل قوی در اختیار دارد.

هافبک سابق رئال مادرید افزود: آنها از حالت عصبانی خارج می‌شوند زیرا آنها یک تیم بزرگ هستند و ابزارهای بهبود این وضعیت را در دست دارند. من همکاران و بازیکنان بسیار خوبی را در مادرید ترک کردم، هر زمانی که بتوانم، بازی‌های رئال را تماشا می‌کنم. من هنوز با راموس، مارسلو و کریم بنزما در ارتباط هستم.

خامس درباره آینده‌اش امیدوار است پیش از اینکه به رئال مادرید بازگردد در بایرن مونیخ بهترین نتایج را رقم بزند. هافبک کلمبیایی درباره بازگشت به رئال اینگونه گفت: من نمی‌دانم. در حال حاضر من به بایرن مونیخ فکر می‌کنم. قرارداد دوساله قرضی دارم، اوقات خوبی را اینجا سپری می‌کنم و خوشحالم.