مهدی پاشازاده سرمربی تیم فوتبال نساجی در خصوص اتفاقات این بازی، شرایط تیم نساجی و مسائل مختلف دیگر پاسخ داد.

* بازی هفته پانزدهم را خیلی‌ها دربی آبی‌ها می‌دانند، نظر خودتان هم همین است؟

نه، اصلا با این دید به آن نگاه نمی‌کنم. ما تلاش می‌کنیم تا کار خودمان را به بهترین نحو انجام دهیم و فقط برایمان برد در این بازی اهمیت دارد و به اسم دربی آبی‌ها توجه نخواهیم کرد.

* فکر می‌کنید 3 امتیاز این بازی را کسب خواهید کرد؟

به این موضوع فکر نمی‌کنیم اما سعی می‌کنیم که 3 امتیاز این مسابقه را از آن خود کنیم چون چیزی با فکر کردن به دست نمی‌آید.

* با 3 امتیاز این دیدار فاصله‌تان با صدر کمتر خواهد شد و تغییراتی در جدول به وجود خواهد آمد.

فاصله‌مان کمتر خواهد شد اما خیلی اتفاقات دیگر در سایر بازی‌ها رقم خواهد خورد که نتیجه‌ای که ما کسب می‌کنیم دستخوش تغییر شود. به نظرم ما هنوز به نصف راه هم نرسیده‌ایم و بازی‌های بسیاری را باید برای مدعی بودن پشت سر بگذاریم. نمونه‌اش پیکان رتبه یازدهم و پارس هم رتبه هشتم بود اما اکنون ببینید آنها در جدول لیگ‌برتر کجا قرار دارند. معتقدم نباید رقابت‌ها را حساسش کنیم و باید به آن حرفه‌ای نگه کنیم و خودمان را در بالای جدول و جز مدعیان نگه داریم. این موضوع را به دو ماراتن تشبیه می‌کنم، در دو ماراتن خیلی‌ها در ابتدای مسابقه توقف می‌کنند اما خیلی‌ها هم بدون توقف به مسیر خودشان ادامه می‌دهند و همیشه آن کسی که جلوتر بقیه است اول نخواهد بود و خیلی‌ها در دور آخر قهرمان می‌شوند. خیلی از تیم‌ها فشار 3، 4 پایانی را نمی‌توانند تحمل کنند و مغلوب می‌شوند. من این تجربه را حداقل 4 سال است که دارم و می‌دانم که برخی تیم‌ها در هفته‌های آخر چطور از صدر دور می‌شوند. به نظرم باید به موقع و به وقتش استارتی که باید را برای موفقیت بزنید تا بتوانید به اهدافی که دارید دست پیدا کنید.

* این روزها گفته می‌شود شرایط نساجی به نسبت سابق بهتر است، آیا خودتان این موضوع را قبول دارید؟

اینکه گفته می‌شود نساجی هماهنگی صددرصدی‌اش را پیدا کرده، خیر ما هنوز کار داریم و از طرفی مصدومان زیادی داریم که اگر آنها در تیم قرار داشتند مطمئنا شرایطمان بهتر از این‌ها می‌بود. ما تمام توانمان را می‌گذاریم تا به بهترین نحو کارمان را انجام دهیم. متاسفانه خیلی‌ها قصد دارند ما و هواداران را روبه‌روی هم بگذارند و به نظرم باید هواداران عاقل باشند و گول چنین حرف‌هایی را نخورند چون لطمه‌اش هم به آنها و هم به تیم می‌خورد.

* نظر شما همیشه بر این بوده که بازی به بازی پیش می‌روید و آخر فصل را از حالا پیش‌بینی نمی‌کنید و عقیده‌تان بر آن است که با تلاش باید رو به جلو حرکت کرد. آیا این را قبول دارید که جمع‌آوری امتیازات در انتهای فصل تاثیرگذار است و نظرتان در این خصوص را بیان می‌کنید؟

جمع‌آوری امتیازات و تاثیر آن در پایان فصل را به طور صددرصد قبول دارم و صحبتی را که همیشه می‌گویم را هم به آن اضافه می‌کنم؛ شما یک هدف دارید و برای آن تلاش می‌کنید این چیزی است که خب من هم به آن فکر می‌کنم، قهرمانی نساجی یکی از اهداف اصلی و مهم کادرفنی است اما همانطور که در صحبت‌های فوق به آن اشاره کردم و بر آن اصل اعتقاد دارم این است که باید تمام توانمان را برای بازی‌ای که پیش رو داریم بگذاریم و آن بازی و 3 امتیازش برایمان ملاک موفقیت‌مان در آینده باشد.

* نساجی در این بازی میزبان است به همین دلیل باید نساجی را پیروز این دیدار دانست؟

ما از امتیاز میزبانی در این بازی بهترین بهره را خواهیم برد ضمن آنکه به داشتن هواداران پرشورمان افتخار و از حمایت همه جانبه‌ آنها تشکر می‌کنیم. بهرحال ما می خواهیم سه امتیاز این بازی را به دست بیاوریم.

* نساجی در نظرسنجی برنامه لیگ اولین تیم پرطرفدار لقب گرفت که این موضوع قطعا برای تیم شما روحیه‌بخش خواهد بود؟

از اینکه نساجی در این برنامه اولین تیم پرهوادار شد واقعا جای خوشحالی دارد و امیدواریم که در پایان فصل جواب محبت‌های این عزیزان را بتوانم بدهیم.

* طی سال‌های حضور نساجی در رقابت‌های لیگ دسته اول هیچگاه این تیم در بین 3 تیم بالای جدول نبوده اما شما این تیم را در رده دوم قرار داده‌اید. آیا نساجی باز هم به مانند سال‌های گذشته با بدشانسی عدم صعود به لیگ‌برتر مواجه خواهد شد؟

اینکه امسال نساجی رتبه دوم را پس از سال‌ها حضورش در فوتبال کسب کرده به کار جمعی و تلاش همگان برمی‌گردد اما باید بگویم این هم آماری است و هر آماری را می‌توان یک روز تغییر داد اما به شرط سعی و تلاش کاری که ما مشغول به انجام آن هستیم.

* اتفاقی دیگر که شاید باز به نفع نساجی باشد نبودن سرمربی نفت‌مسجدسلیمان روی نیمکت است. آیا این موضوع به نفع شما خواهد بود؟
 

نمی‌دانم؛ باید ببینم تیم آنها با بود و نبود ایشان چطور خواهد بود و آیا اگر ایشان باشند قوی‌ترند یا وقتی که روی نیمکت نیستند. در کل علاقه‌ای به صحبت در این خصوص ندارم و ما باید بازی را در زمین ببریم فقط همین.

* نظر‌تان درباره داوری‌ها در لیگ یک چیست؟

داوری‌ها امسال با ما مهربان نبودند و در بازی با ماشین‌سازی گل سالم ما را نپذیرفتند یا اخراج‌مان به حق نبود. در هر صورت قضاوت‌ها همین است و نمی‌شود کاری انجام داد. یک بازی هم داوری به نفع ما نبوده که بخواهند بگویند نساجی با نظرات مثبت داوری بالا آمده است، حتی در خیلی از موارد سختگیرانه‌ترین قضاوت را برای نساجی داشته است. نساجی بی‌توجه به این مسائل همیشه سعی کرده بهترین بازی‌‌اش را داشته باشد و حرفه‌ای ظاهر شود و داوران را تحت فشار قرار ندهد و اعتراضی به قضاوت داوری نداشته باشد.

* باتوجه به حضورتان طی سال‌های اخیر در لیگ یک، امسال لیگ‌یک را بهتر دیده‌اید یا لیگ‌برتر؟

لیگ یک را بهتر دیدم. موفقیت‌های لیگ یک بیشتر از لیگ‌برتری‌ها بوده است. امکانات در لیگ یک بیشتر شده است و مجهزتر از سال گذشته در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌‌اند و مدعیان لیگ یک را به نسبت لیگ‌برتر بیشتر می‌دانم.

* بازی استقلال - گسترش را چطور دید؟

استقلال خیلی خوب و منطقی بازی کرد و روند رو به جلویش را تندتر کرده است. نتیجه ای که حاصل شد به همگان ثابت کرد که استقلال خوب کار کرده و راه را درست می رود و مطمئنا بهتر از این هم خواهد شد.