به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با داماش گفت: بحث اول من درباره خود تیم داماش است. امیدوارم مسئولان کشور ما نگاه خوبی به عواطف مردم رشت داشته باشند. عشق میلیون ها نفر از مردم رشت به داماش است. متاسفانه ما داریم سرمایه سوزی می کنیم چون درست برنامه ریزی نمی کنیم. نباید با احساسات جوانان رشتی بازی کرد. نباید کار به اینجا می رسید امیدوارم دولت روحانی دیدگاه دیگری نسبت به ورزش و فوتبال کشور داشته باشد تا این شرایط تغییر یابد.

وی افزود: واقعا جای تعجب دارد که بعد از ۳۰ سال هنوز کسی نیامده است که راهکار خوبی برای ورزش و فوتبال کشور ارائه دهد تا شرایط تغییر کند. در مجموعه سپاهان شخصی به اسم اسلامیان سال ها کار کرد و باعث شد نام سپاهان مطرح شود. در تیم فولاد نیز چنین کاری انجام گرفت اما جای تعجب اینجاست کشور سرمایه داری چون ایران چرا باید فوتبالش به این روز بیفتد تیم های چون داماش، صبا و حتی استقلال با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: بعد از ۳۰ سال هیچ دولتی راهکاری ارائه نکرده است. ما جدا می خواهیم این دولت چشم انداز و برنامه ریزی درستی در فوتبال داشته باشد. باید نگاه ها عوض شود و برنامه مدونی تهیه کنند. زمانی یک مدیر کارخانه می آید و به تیم داری علاقه دارد او خرج می کند و آن سال تیمش در شرایط خوبی قرار می گیرد اما سال بعد آن مدیر عوض می شود و نفر بعدی چون علاقه ای به فوتبال ندارد شرایطی ایجاد می کند تا تیم آن کارخانه حتی به دسته دوم برود. ما امروز نگران صنعت نفت، نساجی و آرارات هستیم. تیم هایی مثل بانک ملی و هما الان کجا هستند؟ مگر می شود بعد از ۳۰ سال فوتبال یک کشور به این روز بیفتد و بعد عده ای بگویند کیفیتش پایین است.

قلعه نویی تاکید کرد: تنها چیزی که فوتبال ما دارد نیروی انسانی است. ما البته مدیران لایق و اهل فنی هم داریم که با دل و جان کار می کنند اما حضورشان همواره مقطعی بوده است. زمانی آمده اند و زمانی هم رفته اند. چشم اندازی وجود نداشته است. متاسفانه ما از بی برنامگی لطمه می خوریم. شرایط هر تیمی را می بینیم، ممکن است تا حدودی نگران کننده باشد. با این وضع فوتبال ایران به جلو نمی رود و بعد هم علیه مربیان قلم زده می شود! ایرانی ها در استعداد و هوش و ذهن جزو کشورهای اول دنیا هستند اما از این استعداد و هوش استفاده زیادی برده نمی شود.

به گزارش ایسنا، قلعه نویی با اشاره به بازی با تیم داماش گفت: داماش مدیر خبره ای به نام عابدینی دارد و جوانان خوبی هم در این تیم بازی می کنند، قطعا بازی سختی خواهیم داشت. این بازی ها معمولا انتحاری می شود، باید با همه وجود بازی کنیم تا وضعیت استقلال در جدول بهتر شود یا حداقل در شرایط فعلی بماند. ما داماش را به خوبی آنالیز کردیم و می دانیم مهاجمان خوبی دارند. باید تلاش کنیم ارتباط میان خط هافبک و حمله آن ها را قطع کنیم. ضعف هایی هم دارند که از آن ها استفاده می کنیم.

وی درباره مصدومان تیمش هم گفت: جواد نکونام در حال حاضر پیش دکتر کیهانی است. هاشم بیگ زاده، کبه و جمشیدیان هم در این مسابقه نیستند. وضعیت نظری هم امروز مشخص می شود. ما البته هیچ وقت به طور کامل و آماده به ۱۸ بازیکن نمی رسیم اما باید ببینیم شرایط چگونه می شود.

سرمربی استقلال درباره آخرین وضعیت پژمان منتظری و ساموئل نیز گفت: من درباره منتظری موضع گرفتم و دوست ندارم او از تیم ما جدا شود. نمی دانم قراردادش چگونه است که او می تواند جدا شود حداقل باید زودتر می گفت تا ما یک مدافع می گرفتیم چون نمی توانیم تنها با دو دفاع وسط در سه جام بازی کنیم و این منطقی نیست.

وی درباره ساموئل گفت: بحث ساموئل هم مربوط به بی پولی است. در شرایطی که کادر فنی و کادر پزشکی ما ۱۱ ماه پولی نگرفته اند و بازیکنان هم مطالباتی دارند، ما نمی توانیم به او به عنوان یک بازیکن خارجی فشار بیاوریم که بخاطر پیراهنش سر تمرین بیاید. وضعیت ما همین است و باید ببینیم آیا مشکلات در آینده برطرف می شود یا خیر.

قلعه نویی در واکنش به اینکه شایعه شده فصل آینده از استقلال جدا می شوید و به خاطر دوستی با بابک زنجانی به تیم راه آهن می روید گفت: اولا که من استقلال را با تمام وجودم دوست دارم. در زمان هایی که استقلال در دسته های پایین تر حضور داشت زمانی که سیزدهم و نهم جدول بود همیشه استقلال را دوست داشتم و همه وجودم را برای این تیم گذاشتم، از این بابت خوشحالم که در این شرایط آمدم تا بار کوچکی از این تیم بردارم. از این شایعات هم متعجب هستم، تیم ما در شرایطی که دو برد به دست آورده چنین شایعاتی مطرح می شود. وقتی نتیجه نمی گیریم یک سری حرف است و وقتی نتیجه می گیریم این شایعات را مطرح می کنند و تازه ایراد فنی هم می گیرند، با همه این احوال بنده با تمام وجودم در خدمت استقلال هستم. البته باید ببینیم برای فصل آینده مدیران استقلال من را می خواهند یا نه. در حال حاضر همه فکر و ذکر بنده و سایر اعضای کادر فنی این است که استقلال روز به روز آماده تر شود و به وضعیت آرمانی اش برگردد.

سرمربی استقلال درباره بحث های مربوط به جدایی مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: من در جایگاهی نیستم که درباره مدیریت این باشگاه صحبت کنم چون زیرمجموعه مدیرعامل به حساب می آیم اما باید بگویم علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال با تمام وجودش برای باشگاه زحمت می کشد. او در شرایط بحرانی استقلال را نگه داشت. سیاست های هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه در این وضعیت بسیار راهگشا بود. آن ها عاشق استقلال بودند که در شرایط سخت جوری تدبیر کردند که بتوانیم همچنان مطرح باشیم.

قلعه نویی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت کم شدن تماشاگران در بازی ها را چه می دانید نیز گفت: این مسئله علت های زیادی دارد. اول اینکه از ۷ – ۸ سال پیش برنامه ریزی شده بود تا فوتبال از خانواده های ما بیرون کشیده شود! این کار را با یک هدف مشخص و البته مطالعه و برنامه ریزی دقیق انجام دادند و به هدف شان هم رسیدند. یادم می آید وقتی تیم استقلال حتی با تیم نیروی زمینی مسابقه داشت، کمتر از ۵۰ هزار تماشاگر به استادیوم نمی آمد. دلیل دوم هم به مشکلات اقتصادی کشور و مردم ما برمی گردد. یک دلیل دیگر هم می تواند زیبا بازی نکردن تیم ها باشد که البته در زیبا بازی نکردن امکانات و شرایط تاثیر زیادی دارد. به طور مثال نداشتن یک زمین خوب یک بحران جدی است. الان شاید فقط ورزشگاه آزادی و یادگار زمین چمن خوبی داشته باشند. متاسفانه فکر می کنم در افغانستان هم وضعیت زمین ها بهتر از ایران باشد.