نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد که دولت تصمیم دارد تا با طی یک روند، بدهی دو باشگاه سرخابی را پرداخت کند و مشکلات این دو باشگاه را حل کند.


این صحبت های نوبخت حواشی زیادی را طی روزهای گذشته درباره ماهیت کمک دولت به این دو باشگاه و پرداخت نزدیک به 300 میلیارد بدهی این دو باشگاه ایجاد کرد و حالا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال می گوید قانون اجازه این کار را نمی دهد.


رئیس فدراسیون فوتبال در این باره گفت: به زعم من دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد چرا که در قانون هم این مسأله آمده است که به باشگاه‌های حرفه‌ای نمی‌شود کمک کرد.


تاج البته در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که این دو باشگاه پیش از آنکه نیازمند کمک مالی باشند به چیدمان اصولی نیاز دارند. او افزود: بر اساس محاسبات قراردادی مطمئنا اگر چیدمان اصولی انجام نشود هر چقدر پول به فوتبال بیاید مشکلات حل نمی‌شود و مثل چاهی خواهد بود که پر شدنی نیست.


وی در ادامه با طرح این ادعا که استقلال و پرسپولیس تنها تیم های فوتبال ایران نیستند، اضافه کرد: فوتبال فقط پرسپولیس و استقلال نیست و باشگاه‌هایی مثل تراکتورسازی و ... هستند که هواداران زیادی دارند. بودن چنین تیم‌های پرهواداری برای ما در آسیا یک اولویت و امتیاز است و باید تلاش کنیم که این اتفاق بیفتد.


به این ترتیب و با وجود اظهارات صریح مهدی تاج به نظر می رسد که کمک دولت به سرخابی ها فعلا منتفی شده باشد و این دو باشگاه همچنان باید با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم کنند.