حمید درخشان درباره آخرین وضعیت تیم نفت تهران در آستانه دیدار مقابل تراکتورسازی، اظهار داشت: بازیکنان ما تمرینات خود را از سر گرفته‌اند. خوشبختانه بعد از ملاقاتی که با مدیرعامل باشگاه داشتیم، قول‌هایی دادند که در این فرصت کمک کنند و مشکلات‌ مالی‌مان برطرف شود. البته برای پرداخت پول زمان قطعی به ما نگفتند. ما می‌دانیم که باشگاه مشکلات خاص خودش را دارد و می‌خواهد بعد از برطرف کردن آنها، به بازیکنان هم پول تزریق کند.

وی با اشاره به دیدار هفته آینده نفت تهران مقابل تراکتورسازی، خاطرنشان کرد: بازی با تراکتورسازی بازی سختی است. آنها از سه بازی قبلی خود نتیجه نگرفته‌‌اند و پنجشنبه با تمام قدرت به زمین می‌آیند. ما هم با قدرت تلاش می‌کنیم که بازی خوبی را ارائه بدهیم و با دست پر از زمین خارج شویم. خدا را شکر مشکل خاصی برای این دیدار نداریم و با قدرت به تبریز می‌رویم.

سرمربی تیم نفت تهران راجع به مشکلات مالی تیمش در هفته گذشته و اعتصاب بازیکنان نفت گفت: این اتفاقات برای تیم‌های بزرگ هم رخ می‌دهد. مگر سال گذشته کار بازیکنان پرسپولیس به اعتصاب نکشید؟ چرا فقط نفت را می‌بینید؟! بحث مالی و نبودن پول در فوتبال ایران طبیعی است. همه تیم‌های ما از بالا تا پایین بدهکار هستند؛ بزرگ‌ و کوچک هم ندارد. کدام تیم در ایران بدهکار نیست؟ این برای فوتبال ما طبیعی است، اما برای فوتبال حرفه‌ای نه. باشگاه‌های ما درآمد حرفه‌ای ندارند که آن هم به‌خاطر نگرفتن حق‌شان از فدراسیون فوتبال، صداوسیما و ... است. به هر حال این معضلی است که برای تیم‌های ما وجود دارد و فقط مخصوص نفت نیست. در فوتبال ما یک سازمان‌دهی درست وجود ندارد و در نهایت منجر به این مشکلات می‌شود. باید یک چاره‌ای اندیشیده شود که وقتی یک نفر پیدا می‌شود و می‌خواهد یک باشگاه را به صورت خصوصی اداره کند، دوام بیاوورد، نه اینکه به خاطر فشار مالی در برود. ما تا چه زمانی ‌می‌توانیم از امکانات دولت استفاده کنیم؟ امیدوارم با درایت بیشتر، فوتبال ما صاحب یک ساختار درست و حسابی شود.

درخشان در واکنش به صحبت‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص کنار گذاشتن نفت تهران از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: در این مورد بحث زیاد است. اگر من بخواهم در مورد این موضوع صحبت کنم، باید تا صبح به شما توضیح بدهم. پس بهتر است چیزی در این خصوص نگویم! نماینده آسیا را که به راحتی نمی‌توانند از لیگ قهرمانان کنار بگذارند. حتماً آقای تاج دلایلی دارد که این حرف‌ها را می‌زند. من نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. این به مدیران باشگاه و فدراسیون فوتبال برمی‌گردد، اما به نظر من این کارها اصلاً شدنی نیست. امیدوارم این مشکلات از سر راه ما برداشته شود، اما تا کنون در این خصوص نه نامه‌ای به ما زده شده، نه حکمی دادند و نه چیزی. ما روال عادی خودمان را دنبال می‌کنیم.

«مگر فقط نفت تهران مشکل دارد؟»، وی با بیان این جمله ادامه داد: کنار گذاشتن یک تیم از لیگ برتر به این سادگی نیست و کار خیلی سختی به حساب می‌آید. مشکلات فقط در نفت تهران نیست. همه باشگاه‌های ما بدهی دارند. اگر بخواهند نفت تهران را به خاطر بدهی کنار بگذارند، باید استقلال و پرسپولیس را هم از لیگ برتر کنار بگذارند. مگر آنها بدهی ندارند؟! اگر به حرفه‌ای بودن باشد، نفت تهران مجموعه کامل و استادیوم دارد، استقلال و پرسپولیس که آن را هم ندارند. به نظرم هر باشگاهی کاستی‌های خودش را دارد. ما که نمی‌توانیم همه را به چشم یک باشگاه کاملاً حرفه‌ای نگاه کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه بدهی این باشگاه نسبت به سایر باشگاه‌های ایرانی خیلی کمتر است، تصریح کرد: کل بدهی‌های نفت تهران 25 میلیارد است. خیلی از باشگاه‌ها که بیشتر از این هم بدهی دارند. بدهی‌های نفت تهران در مقایسه با خیلی از باشگاه‌های دیگر هیچ است. امیدوارم دوستان به نفت کمک کنند که مشکلاتش برطرف شود.