داوری رقابت های حساس در هفته سوم لیگ برتر بدین شرح است :

دربی های سرخ

در لیگ امسال و بر اساس آمار، 4 مربی با سابقه پوشیدن لباس پرسپولیس و حتی مربیگری در این تیم حضور دارند. علی دایی در سایپا، حمید درخشان در نفت تهران، یحیی گل محمدی در تراکتورسازی و مهدی تارتار در تیم پارس جنوبی، پرسپولیسی های امسال نیمکت های لیگ برتری هستند که جدال های رودر روی آنها می تواند تبدیل به دوئل سرخ ها شود. نکته جالب این جا است که زلاتکو کرانچار سرمربی این فصل سپاهان سابقه حضور در پرسپولیس را به مدت نیم فصل دارد با این حال دادن یک سهمیه پرسپولیسی به این مربی کروات شاید زیاد به نظر برسد.

مثلث کروات

اما بعد از پرسپولیس که بیشترین نماینده را روی نیمکت ها دارد، این کروات ها هستند که بیشتری سهمیه را به خود اختصاص داده اند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس، زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان و لوکا بوناچیچ سرمربی گسترش فولاد در این فصل از رقابت ها هستند و این به آن معنا است که حداقل تا پایان نیم فصل اول و در صورتی که هر سه مربی کماکان روی نیمکت تیمشان حضور داشته باشند، می توانیم شاهد سه دربی جذاب میان مردان کروات فوتبال ایران باشیم. اگر کروات ها در نیم فصل دوم هم جایگاه خود را روی نیمکت حفظ کنند، این رقم به شش دربی در یک فصل می رسد. البته که افزایش تعداد مربیان کروات در نیم فصل دوم نیز تصور بعید و دور از ذهنی نیست.

دو به علاوه یک استقلالی

استقلالی ها در لیگ هفدهم از نظر تعداد مربی، در رتبه سوم قرار دارند. علیرضا منصوریان که روی نیمکت استقلال می نشیند و امیر قلعه نویی سرمربی ذوب آهن اصفهان است. اگر اکبر میثاقیان را هم به دلیل سابقه بازی در تیم استقلال، به این جمع اضافه کنیم تعداد آبی های لیگ برتر به سه می رسد.

دربی رنگ های متضاد

اولین دربی سرخ و آبی روی نیمکت جمعه همین هفته و بین علیرضا منصوریان و یحیی گل محمدی خواهد بود. استقلال در تهران میزبان تراکتورسازی است و اولین جدال سرخابی های نیمکت می تواند جذاب ترین اتفاق هفته سوم نیز باشد.

منصوریان اما در هفته چهارم باید یک دربی دیگر را با رقیبان اصالتا پرسپولیسی اش برگزار کند. استقلال در هفته چهارم میهمان سایپا است و این به معنای دوئل دیدنی علی دایی و علی منصوریان است.

دوئل سرخ ها و دربی آبی ها

اولین دربی هم تیمی های قدیمی نیز در هفته چهارم و با بازی تراکتورسازی و نفت تهران رقم خواهد خورد جایی که یحیی گل محمدی باید به مصاف حمید درخشان، مربی سابق خودش برود. در هفته پنجم نیز یحیی گل محمدی دومین دربی سرخ خودش را این بار برابر سایپا و علی دایی برگزار خواهد کرد. اما مهمترین دربی استقلالی های روی نیمکت در هفته هفتم و در ورزشگاه آزادی میان علیرضا منصوریان و امیرقلعه نویی رقم خواهد خورد. این جدال رودر رو شاید تبدیل به جذاب ترین دوئل مربیان در نیم فصل اول شود.

اولین جدال مستقیم کروات ها

اما در هفته پنجم رقابت های لیگ برتر یک دربی مهم دیگر هم داریم و آن دربی دو مربی کروات لیگ برتر است. در این دربی بالکانی لوکا بوناچیچ روی نیمکت گسترش فولاد میزبان دوئل با برانکو ایوانکوویچ است. در هفته هفتم نیز کروات ها دربی بزرگتری دارند و آن جدال سپاهان و پرسپولیس در اصفهان است که می تواند مچ اندازی جدی کرانچار و برانکو باشد.