استقلال مسیری معکوس پارسال را در پیش گرفته است. فصل گذشته استقلال در بیست‌وهشت مسابقه از سی بازی فصل گل زده بود که از این حیث رکوردار لیگ شد. هیچ تیمی به اندازه استقلال تعدد گل‌زنی در بازی‌های مختلف نداشت. ولی در این فصل، استقلال در بهترین شرایط به رکورد فصل قبلش نزدیک می‌شود. تیم منصوریان در دو بازی نخست گل نزده است. در حالی که فصل قبل فقط در بازی هفته ششم مقابل پرسپولیس و هفته بیست‌وهشتم مقابل تراکتورسازی گل نزده بود. در سایر بازی‌ها هیچ تیمی موفق نشده بود مقابل خط حمله استقلال ایستادگی کند و گل نخورد.
 
حالا صد و هشتاد دقیقه است که استقلال نتوانسته گل بزند. یعنی در فصل جدید هنوز هواداران استقلال شادی گل نداشته‌اند. تیم منصوریان تنها تیم لیگ هفدهم است که هنوز گلی نزده و هر پانزده تیم دیگر حداقل یک گل به ثمر رسانده‌اند.
 
از حیث جذابیت مسابقه هم تیم منصوریان قعرنشین لیگ است. در دو بازی این فصل استقلال فقط یک گل رد و بدل شد. تنها گلی که در بازی‌های این فصل استقلال به ثمر رسید را جاسم کرار از روی نقطه پنالتی زد. ضمن این که استقلال اولین دیدار بدون گل فصل را هم دقایقی قبل رقم زد. دیدار استقلال‌های تهران و خوزستان، گلی در برنداشت تا اولین مسابقه بدون گل این فصل رقم بخورد. فعلا برخلاف سال قبل، همه رکوردهای منصوریان در زمینه گلزنی تیمش، منفی است. اتفاقی که استقلالی‌ها با خرید ستاره‌های تهاجمی، امیدوارند به زودی به پایان برسد و دوباره هیچ تیمی موفق به ثبت کلین‌شیت مقابل استقلال نشود.