شیخ ویسی به گفته یحیی گل محمدی سرمربی تراکتورسازی دلیل بسته ماندن دروازه تیمش بود و مقابل استقلال هم در چند نوبت مانع شکست استقلال خوزستان شد.


البته این فصل هم بازی‌های خوبی انجام دادی و در دو بازی اخیر با عملکرد خوبی که داشتی مانع باز شدن دروازه ات شدی. دلیل این تداوم آمادگی‌ها را توضیح می‌دهی؟
شما لطف دارید. من سعی کردم طی یک سال اخیر تمریناتم را بیشتر کنم. امسال هم سال جام جهانی است و من انگیزه‌های خاص خودم را دارم. همانطور که گفتم شروع خوبی داشتیم و چهار امتیاز با ارزش را به دست آوردیم. البته می‌دانیم بازی به بازی کار سخت‌تر می‌شود چون تیم‌ها شکل واقعی‌شان را پیدا می‌کنند. شما در نظر بگیرید که 20 بازیکن از تیم ما جدا شدند و 12 بازیکن تازه وارد هم داشتیم که همین موضوع باعث می‌شود تا به مرور بتوانیم به جایگاه اصلی خود بازگردیم، در حال حاضر نمی‌توان از تیم انتظار داشت اما به هرحال همین امتیازهای ابتدای فصل می‌تواند در آینده به کمک ما بیاید ولی همین چهار امتیاز شخصیت تیمی مان را افزایش می‌دهد.


استقلالی‌ها بعد از بازی مدعی شدند که شما فوتبال بسته‌ای ارائه دادید.
ما بضاعت خودمان و توانایی‌های حریف را می‌بینیم. استقلال فقط 6، 7 بازیکن روی نیمکت داشت که به تنهایی می‌توانند نتیجه را تغییر دهند. در واقع ذخیره‌های این تیم می‌توانند جزو نفرات اصلی تیم‌های دیگر باشند. پس ما باید مقابل چنین تیمی حساب شده بازی کنیم و بی‌گدار به آب نزنیم، آن هم در شرایطی که استقلال تهران در خانه‌اش بازی می‌کرد. به هر حال بازی خوبی بود و به هدف خود رسیدیم. شاید اگر توپ‌های ضدحمله ما گل می‌شد می‌توانستیم پیروز شویم. ما چشم به ضدحملات هم داشتیم اما در فاز دفاعی خیلی خوب کار کردیم. البته استقلال در گردش توپ و ایجاد موقعیت در بعضی دقایق خوب بود.


بسته ماندن دروازه و به قول فوتبالی‌ها این «کلین شیت» هایت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟
من دنبال رکورد نیستم و اگر این اتفاق می‌افتد و دروازه ما بسته می‌ماند دلیل اصلی‌اش تلاش بچه‌های تیم است. در واقع ساختار دفاعی تیم مان خوب است که گل نمی‌خوریم.


شما مقابل تراکتورسازی هم عملکرد خوبی داشتی به طوری که یحیی گل محمدی هم آمادگی‌ات را باعث شکست تیمش معرفی کرد.
گل‌محمدی که پیش از این سرمربی من بوده و افتخار شاگردی او را داشتم برایم عزیز و قابل احترام است و بابت لطفی که به من داشتند تشکر می‌کنم. من در زمین تمام تلاشم را کردم تا برای تیم مفید باشم و خدا را شکر که سربلند بیرون آمدم. از حق نگذریم آنها خیلی خوب مقابل ما بازی کردند و موقعیت‌هایی هم روی دروازه ما خلق کردند که خوشبختانه منجر به گل نشد.


قبل از بازی کری‌های زیادی با حسن بیت سعید داشتی و گفته بودی عمرا بگذارم بیت سعید دروازه‌ام را باز کند اما سرمربی استقلال از این بازیکن مقابل شما استفاده نکرد.
کری‌های ما همه دوستانه بود و بعضی رسانه‌ها خیلی به آن دامن زدند. حسن بیت سعید از بهترین مهاجمان لیگ است که فصل گذشته 10 گل زد و 10 پاس گل داد. حقیقتش را بخواهید وقتی حسن را در ترکیب اصلی و پس از آن در جریان 90 دقیقه هم ندیدیم بسیار تعجب کردیم. شاید استقلالی‌ها به این دلیل که ما شناخت خوبی از او داریم در ترکیب قرارش ندادند. البته هم خوشحال شدیم و هم ناراحت. چون اگر بازی می‌کرد باید تمرکزمان را هم به کنترل او معطوف می‌کردیم و ناراحت از اینکه بازی نکرد.


هدفگذاری تان برای فصل جاری چه جایگاهی است؟
ببینید مسوولان ما قول داده‌اند که مشکلات صد درصد حل می‌شود اگر این اتفاق بیفتد تاثیر مثبتی در وضعیت و نتیجه گیری تیم خواهد داشت. پاسخ سوال شما را باشگاه باید بدهد اما به نظرم در پایان فصل جزو تیم‌های نیمه اول جدول باشیم خوب است.


چه تیم‌هایی را می‌توان از الان مدعی قهرمانی دانست؟
شاید از الان زود باشد که درباره تیم‌ها اظهارنظر دقیقی داشته باشیم اما با توجه به بضاعت و توانایی‌هایی که دارند من فکر می‌کنم سه تیم پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن جزو مدعیان قهرمانی هستند.


به‌عنوان یک دروازه‌بان دریافت چند گل در 30 بازی می‌تواند آمار خوبی برای یک گلر باشد؟
طبیعی است که هر چه کمتر گل دریافت کنیم بهتر است اما اگر در 30 بازی کمتر از 30 گل بخوریم آمار خوبی است.


سوال آخر اینکه استقلال خوزستان تا چند هفته می‌تواند روند امتیاز گیری‌اش را حفظ کند؟

ما باید قدر امتیاز‌های نیم‌فصل اول را بدانیم چون در نیم‌فصل دوم شرایط سخت‌تر می‌شود. از طرفی هر چه بازیکنان جدید هماهنگ‌تر شوند احتمال کسب نتایج خوب زیاد خواهد بود.