تیم والیبال دبستان پسرانه توحید کووه ای قشم توانست در مسابقات دانش آموزی مدرسه قهرمان استان هرمزگان با برتری بر تمامی رقبا، عنوان قهرمانی استان را از آن خود کند و به عنوان نماینده هرمزگان جواز حضور در مسابقات مرحله کشوری را به دست آورد.

مرحله کشوری مسابقات والیبال قهرمانی مدارس در نیمه اول مرداد ماه 96 و به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد و تمام استان ها برای حضور قدرتمندتر نماینده خود تلاش می کنند.

اما نماینده استان هرمزگان این روزها در زمین غیر استاندارد و سیمانی که در فضای باز این روستا وجود دارد در حال تمرین است که حاکی از بی مهری مسئولین به نماینده والیبال استان هرمزگان در مسابقات کشوری است.

استعدادهای دانش آموزی در میان بی توجهی ها فراموش می شوند

موسی صالحی معلم تربیت بدنی این مدرسه و مربی تیم والیبال دبستان کووه ای قشم در گفتگو با مهر گفت: روستای کووه ای دارای استعداد های خوبی در زمینه های ورزشی از جمله والیبال است به گونه ای که چندین سال متوالی در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول توانسته مقام های بیشماری را در استان بدست آورد.

وی افزود: در مسابقات والیبال قهرمانی مدارس استان هرمزگان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز تیم توحید این روستا توانست عنوان قهرمانی هرمزگان را بدست آورد و هفت مرداد ماه 96 به عنوان نماینده استان راهی مسابقات کشوری در استان فارس خواهد شد.

به غیر از زمین مناسب تمرین، عدم وجود رقیب تمرینی و بازی های تدارکی از دیگر مشکلات پیش روی نماینده والیبال استان هرمزگان است که به دنبال آن هستیم با برگزاری اردوهای تدارکاتی در شهرستان بندرعباس و رودان آمادگی تیم را بالا ببریم

صالحی که مسئول انجمن والیبال آموزش و پرورش قشم است از بی مهری مسئولان به ورزش مدارس و عدم اختصاص بودجه مناسب در مقوله ورزش پایه ای کشور سخن گفت و اظهارداشت: در سایه عدم وجود هیچگونه امکانات و حمایت از ورزش مدارس، دانش آموزان با تلاش و پشتکار توانسته اند قدرت خود را در استان به شهرستان های دیگر دیکته کنند و قشم را به عنوان تیم مدعی معرفی کنند.

این معلم تربیت بدنی آموزش وپرورش قشم ادامه داد: وقتی تیمی به عنوان نماینده استان در مسابقات سطح بالای کشوری شرکت می کند انتظار می رود مسئولان استانی بیشتر از این تیم حمایت داشته باشند و برنامه ریزی منظم صورت بگیرد.

زمین و رقیب تمرینی مناسبی نداریم

صالحی خاطر نشان کرد: به غیر از زمین مناسب تمرین، عدم وجود رقیب تمرینی و بازی های تدارکی از دیگر مشکلات پیش روی نماینده والیبال استان هرمزگان است که به دنبال آن هستیم با برگزاری اردوهای تدارکاتی در شهرستان بندرعباس و رودان آمادگی تیم را بالا ببریم.

این مسئول هزینه ایاب و ذهاب خارج استان، لباس، کفش، ساک ورزشی برای هر دانش آموز با کمترین و نازلترین اجناس را بیش از 250 هزار تومان برآورد کرد و گفت: هزینه اعزام دانش آموزان ابلاغ شده توسط تربیت بدنی استان را 200 هزار تومان برای هر بازیکن اعلام کرد که خیلی کمتر از بودجه معمولی است.

تیم های ورزشی ستاره دارد

مسئول انجمن والیبال آموزش وپرورش قشم به تقسیم بندی برخی رشته ها به ستاره و غیر ستاره بودن نیز اشاره کرد و افزود: برخی رشته ها در مقاطع مختلف ستاره دار هستند یعنی مدرسه تمام هزینه ها را باید پرداخت کنند و در صورت کسب قهرمانی می تواند کمک هزینه ای را انجام دهد و در غیر قهرمانی هیچ گونه کمکی به آن تیم نخواهد شد.

مربی تیم والیبال توحید کووه ای قشم، داشتن دید مصرفی به ورزش دانش آموزی در بین مدیران و مسئولین را معضل جدی پیش رو دانست و اذعان داشت: مدیران همان قدر که به آموزش توجه می کنند به سلامت روحی و تربیت جسم دانش آموزان برنامه ای ندارند و نتیجه آن را در جامعه کنونی با شیوع انواع بیماری ها که چاقی از مهمترین آنهاست و همچنین شیوع افسردگی در حال مشاهده هستیم.

درآمد های اندک سالن های ورزشی نیز باید به حساب ذیحساب استان واریز شود و عملا هیچگونه کمک مستقیمی نمی شود

صالحی اظهار داشت:وجود دیدگاه مصرفی در بین مدیران باعث شده است که یک مدرسه با وجود داشتن تیم در رشته های مختلف، نتواند در همه رشته ها در مسابقات قهرمانی مدارس شرکت کند و دانش آموزان بعد از تحمل رنج تمرینات مداوم و صرف وقت زیاد نمی توانند در مسابقات حضور پیدا کنند و سرخورده و ناامید می شوند.

اسماعیل نیکنام مسئول تربیت بدنی آموزش وپرورش قشم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: شعار همیشگی اهالی ورزش و مسئولین توجه به ورزش زیر بنایی کشور بوده است در صورتی که مهمترین خاستگاه آن مدارس و دانش آموزان هستند ولی متأسفانه حمایت مالی خوبی از ورزش مدارس وجود ندارد.

این مسئول به عدم تخصیص به موقع و کامل برخی درآمد های بخش تربیت بدنی اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد های اندک سالن های ورزشی نیز باید به حساب ذیحساب استان واریز شود و عملا هیچگونه کمک مستقیمی نمی شود.

تیم های ورزشی پایه ای به خصوص در استان هرمزگان نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارند در حالیکه در حال حاضر هیچ امکاناتی برای ارائه به ورزشکاران ندارند.