بر خلاف اخبار چند روز اخیر و نظر متولیان فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر عمل جراحی رضا یزدانی توسط پزشکان ایرانی، کاپیتان المپیکی کشتی آزاد همچنان بر موضع خود پافشاری کرده و قصد اعزام و درمان در خارج از کشور را دارد.

بر این اساس گفته می شود تکلیف رضا یزدانی تا پایان هفته جاری مشخص می شود و او بزودی برای جراحی به یکی از کشورهای آلمان، اتریش یا اسپانیا اعزام خواهد شد.

یزدانی بدین ترتیب بعد از اعزام به یکی از این سه کشور بلافاصله مورد عمل جراحی سخت و سنگین از ناحیه آشیل پا قرار می گیرد و سپس برای ادامه روند درمان به ایران باز می‌گردد تا فیزیوتراپی و تمرینات ویژه و سبک را در داخل کشور ادامه دهد.

به گفته پزشکان متخصص با توجه به مصدومیت‌های مشابه، زمان درمان و رسیدن به وضعیت نسبتا مطلوب جسمی یزدانی، حداقل دو ماه بطول خواهد انجامید و او در صورت طی کردن طبیعی و رضایت بخش این روند، می تواند نسبت به آینده حرفه ای و ورزشی خود تصمیم گیری کند.

پیش از این اعلام شده بود فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی با توجه به برگزاری چندین کمیسیون ویژه پزشکی در نظر دارند رضا یزدانی را در مجهزترین بیمارستان ایران جراحی و درمان کنند که با توجه به تصمیم نهایی او، جراحی در داخل کشور بطور کلی منتفی شده است.