به گزارش پارس ، رضا یزدانی درآستانه اعزام به رقابتهای جهانی مجارستان در گفت وگو باایسنا، اظهار کرد: از مصدومیت دوباره ترسی ندارم ولی اگر بخواهم با ترس روی تشک بروم کشتی نخواهم گرفت. مطمئنا برای رقابت های جهانی به مجارستان می روم تا بجنگم. جلوی رقبا با برنامه ریزی که بیرون از تشک می کنم حاضر خواهم شد. البته برای احتیاط زانوبند می بندم و پای خود را خواهم بست. ان شاءالله از نظر مصدومیت مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: تمام سعی خودم را می کنم که روی تشک کشتی های قابل قبولی بگیرم. البته بعد از یک سال دوری کار سختی دارم. من با خاطره تلخی از کشتی کنار رفتم و این بازگشت دوباره خیلی برایم سخت است. البته در انتخابی که میدان خوبی بود کشتی گرفته ام و انگیزه ام بسیار بالاست چون می خواهم برای کسانی که برایم زحمت کشیدند و مردم که برگردن من دین دارند روی تشک بروم.

دارنده مدال طلای ۲۰۱۱ جهان در پاسخ به این سوال که چند درصد برای خود شانس گرفتن یک مدال دیگر جهانی را می بیند، گفت: قول دادن یا درصد و تخمین را برای ورزش بی رکوردی مثل کشتی منطقی نمی دانم ولی مطمئن باشید که با تمام وجود کشتی می گیرم و امیدوارم با کمک خدا بتوانم به هدفی که دارم برسم.

وی با بیان اینکه با تمام حریفان خود به جز کشتی گیر روس قبلا سرشاخ شده است، اضافه کرد: تنها حریف روس برایم شناخته شده نیست. البته فیلم چند کشتی او را دیده ام، آنالیز کرده ام و برایش برنامه ریخته ام تا با چه سبکی کشتی بگیرم. امیدوارم بتوانم برنامه هایم را روی تشک اجرا کنم و برنده بیرون بیایم.

یزدانی همچنین درباره کشتی گرفتن با قانون جدید گفت: این قانون کشتی را جذاب تر کرده و من هم دوست دارم با این قانون کشتی هایی بگیرم که رضایت مردم جلب شود چون در قانون جدید فن و امتیاز رد و بدل می شود و کشتی ساکن نیست. من هم خودم را با این شرایط وفق می دهم و سعی می کنم بهترین کشتی ها را بگیرم.

وی با اشاره به اینکه تیم ایران در این مدت روندی صعودی را طی کرده، افزود: تیم شرایط بسیار خوبی دارد و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته. ایران در این مدت روند صعودی داشته و باید امسال در دنیا اول شود. ما پتانسیل و لیاقت این را داریم که بر سکوی اول جهان بایستیم البته اگر مثل المپیک بدشانسی نیاوریم.

یزدانی ادامه داد: مثلا در المپیک، من پس از شکست دادن کشتی گیر روس به چیزی جز مدال طلا فکر نمی کردم ولی متاسفانه آسیب دیدگی مانع رسیدنم به مدال شد و بیشتر شرمنده مردم شدم چون از کشتی آزاد انتظار گرفتن مدال طلا را داشتند.

وی همچنین درباره مصدومیت دوباره اش در انتخابی تیم ملی بیان کرد: بعد از المپیک جراحی کردم و دوره درمانم ۱۰ ماه طول کشید که به جام تختی و انتخابی نرسیدم ولی خدا را شکر کادرفنی برایم انتخابی درون اردویی گذاشت که توانستم با شکست دادن رقبا دوباره به عضویت تیم ملی در بیایم. البته در فینال انتخابی برای پایم یک کشیدگی کوچک به وجود آمد.

یزدانی ادامه داد: الان با زانوبند، فیکس کردن پا و یخ درمانی در حال پشت سر گذاشتن این مصدومیت هستم و امیدوارم در چند روز باقیمانده تا رقابت های جهانی بتوانم تمرینات سرعتی کادرفنی را پشت سر بگذارم و در مجارستان کشتی های قابل قبولی بگیرم.

ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم ایران در پایان اظهار کرد: خبر باقی ماندن کشتی در المپیک بسیار خوشحال کننده بود چون ورزش اول ماست و مدال های زیادی در المپیک های مختلف از این رشته گرفته ایم. کشتی می تواند کمک زیادی به ایران در رده بندی مدالی المپیک بکند.