ژوزه مورینیو عنوان کرده بازیکنی در جایگاه وین رونی تنها خودش باید در مورد زمان جدایی اش از منچستر یونایتد تصمیم بگیرد. سرمربی پرتغالی منچستر یونایتد همچنین بار دیگر تاکید کرده قصد بازی دادن به رونی در پست هافبک را ندارد.

مورینیو به شبکه Sky Sports News گفته:من هیچ وقت رونی را نمی فروشم. بازیکنی در جایگاه رونی، بازیکنی با چنین تاریخی در منچستر یونایتد هیچ وقت به جایی نمی‌رسد که مربی یا باشگاه در مورد رفتنش تصمیم بگیرند.
 
من رونی را برای سه بازی متوالی روی نیمکت گذاشتم. این برای او و من سخت است اما کاری است که باید انجام دهم و منفعت تیم را بالاتر از منفعت بازیکن، پرستیژ، جایگاه و در این مورد اسطوره قرار دهم. روی نیمکت گذاشتن بازیکنی با آمار رونی کاری دشواری است.

فکر می کنم در چند سال اخیر شک و شبهاتی در مورد پست، آینده و نقش رونی ایجاد شده است. من فکر می کنم بازیکنان خصوصا زمانی که اعتماد بنفس کمی دارند نباید در ذهن شان شک و تردید داشته باشند. رونی نمی تواند از پست شماره 6 به 9، یا از شماره 9 به شماره 10 برود. رونی برای من یک بازیکن هجومی است و باید در پست شماره 9 یا 10 بازی کند.

رونی در تیم من تا زمانی که نیاز نداشته باشیم در خط هافبک بازی نخواهد کرد. رونی یک مهاجم دوم است که می تواند پشت مهاجم بازی کند و یا در نوک خط حمله قرار بگیرد. رونی چنین بازیکنی است.

رونی تاوان موفقیت هایش را می دهد. موفقیت های او باعث شده سطح انتظارات به حدی برسد که مردم فکر می کنند او باید هر بازی، هر هفته، هر ماه و هر فصل در یک سطح باشد. این یک مشکل است. فکر می کنم این اتفاق در این کشور برای همه رخ می دهد. این در طبیعت شما است. یک نفر را می سازید و سپس او را می کشید. این طبیعت دنیای کسب و کار خصوصا فوتبال است.