بعد از اینکه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص عدم به کارگیری بازنشسته‌ها برای فدراسیون فوتبال نامه‌ای را صادر کرد این فدراسیون مصمم شده تا هر چه سریع‌تر تکلیف این موضوع را روشن کنند.

بر همین اساس فرامرز ظلی رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: 14 سال است در کمیته پیشکسوتان هستیم اما امروز در جلسه‌ای که با اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال داشتیم وی دستور داد تا به خاطر بازنشستگی مراحل مربوط به تسویه حساب با اعضای این کمیته یعنی شخص بنده و حمید جاسمیان انجام شود.

وی ادامه داد: اسدی به ما یادآوری کرد که طبق دستور سازمان بازرسی همه 48 نفری که در فدراسیون فوتبال بازنشسته هستند طبق دستور سازمان بازرسی باید با آنها تسویه حساب انجام شود و همه آنها باید بروند.

همچنین حمید جاسمیان دیگر عضو این کمیته در این خصوص گفت:‌ این لیست جدیدی نیست و 2 سال پیش هم وجود داشت اما نبی به آن اهمیت نمی‌داد. با این حال امروز فدراسیون تصمیم گرفته که همه بازنشستگان بروند و این در حالی است که خود ما هم مانده‌ایم چه کسانی باید کمیته پیشکسوتان را اداره کند. فدراسیون فوتبال یک NGO است و نهاد دولتی نیست. ضمن اینکه حقوق زیادی هم به ما نمی‌دهند و ما طی 14 سال خدمت تمام امور مربوط به پیشکسوتان فوتبال ایران از جمله ملی‌پوشان بازنشسته را پیگیری کرده و به امورات آنها رسیدگی می‌کردیم و اصولا مشخص نیست با رفتن ما بر سر این کمیته چه خواهد آمد.

وی افزود: افرادی در لیست 48 نفره فدراسیون برای خانه‌نشینی هستند که یک عده از آنها رقابت‌های لیگ برتر و دست اول را برنامه‌ریزی و برگزار می‌کنند و مشخص نیست با رفتن آنها چه بر سر مسابقات خواهد آمد.

در هر صورت و طبق ادعای این 2 پیشکسوت فوتبال ایران اسدی دبیرکل فدراسیون به تمامی اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دستور تسویه حساب داده و این در حالی است که با این وضعیت مشخص نیست چه بر سر کمیته پیشکسوتان خواهد آمد. معمولا در همه جای دنیا این کمیته توسط پیشکسوتان فوتبال کشورهای مختلف اداره می‌شود و این بزرگان فوتبال این کشورها هستند که چنین کمیته‌هایی را اداره می‌کنند اما در ایران مشخص نیست با رفتن ظلی و جاسمیان و خانه‌نشینی آنها چه بر سر این کمیته خواهد آمد و همچنین امورات مربوط به بازنشسته‌ها و پیشکسوتان فوتبال کشور را چه فرد یا افرادی عهده‌دار خواهد شد.