از هفته نهم رقابت های لالیگا رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو باید به مصاف اتلتیک بیلبائو برود.رئال مادرید در حالی به مصاف بیلبائو خواهد رفت که برای جانماندن از رقبا به کسب برد در این بازی نیاز مبرم دارد.
 
تیم زیدان پس از کسب ۳ تساوی پیاپی در لالیگا و از دست دادن بهترین فرصت برای ایجاد فاصله با رقبا، هفته گذشته در زمین بتیس توانست برد پرگل ۶-۱ را بدست آورد و بعد از آن در لیگ قهرمانان ۵-۱ لژیا ورشو لهستان را شکست دادند و در بهترین فرم مقابل بیلبائو قرار خواهند گرفت.

در آن طرف میدان ارنستو والورده تا اینجای فصل نتایج بسیار خوبی با بیلبائو کسب کرده و در صورتی که تیمش بتواند در سانتایگو برنابئو رئال مادرید را شکست دهد با این تیم هم امتیاز خواهند شد. بیلبائو در ۴ بازی آخرش در لالیگا ۳ برد کسب کرده که از مهم ترین آن ها می توان پیروزی ۳-۱ در سن مامس مقابل سویا اشاره کرد.

غایبین دو تیم

رئال مادرید: راموس، کاسمیرو، مودریچ

اتلتیک بیلبائو: آکتچه، لکوئه، بالنزیاگا

نکات ویژه بازی

رئال مادرید در دو بازی آخر خانگی خود در لیگ پیروز میدان نبوده است.

رئال مادرید آخرین بار در آوریل ۲۰۱۱ در دو بازی خانگی پیاپی موفق به برد نشده بود. بدترین آمار باشگاه در این زمینه به فصل ۱۹۶۹/۷۰ برمی گردد که آن ها در ۳ بازی متوالی خانگی مساوی کردند.

اتلتیک بیلبائو در ۱۱ بازی آخر خود در سانتیاگو برنابئو با شکست زمین بازی را ترک کرده و به صورت میانگین ۳،۸ گل را دریافت کرده است.

کریستیانو رونالدو با زدن ۱۶ گل مقابل بیلبائو در تاریخ لالیگا رکورد دار است. هیچ بازیکنی مقابل بیلبائو این تعداد گل را به ثمر نرسانده است.

آدوریز تاکنون ۲ بار دروازه رئال مادرید را باز کرده است اما هیچ کدام از این گل ها در سانتیاگو برنابئو نبوده است.

سانتیاگو برنابئو برای آدوریز یک ورزشگاه نحس هم شمرده می شود. او تاکنون ۹ بار در این ورزشگاه به میدان رفته و گلی به ثمر نرسانده است و او در هیچ ورزشگاه دیگری در لالیگا چنین رکورد بدی را ندارد.

کروس در کنار ریبری در این فصل در بین لیگ های اروپایی بیشترین پاس گل را برای هم تیمی های خود فراهم کرده اند (۵ پاس گل).

ترکیب احتمالی دو تیم
چالشی جدی برای هر دو تیم