رباب شهریان امروز پنج شنبه در نشست نواب رئیس بانوان هیات های استانی در هتل همای مشهد، افزود: در صحبت های رئیس فدراسیون والیبال عشق، علاقه و تعهد به والیبال بانوان را دیدیم.
 
وی با بیان اینکه نداشتن باور و اعتماد به نفس مشکل اصلی ورزش بانوان است، گفت: اما ای کاش در تمام برنامه ریزی ها توجه به ورزش بانوان کامل باشد. همه بانوان زحمات زیادی در ورزش می کشند و برگزاری نشست نواب رئیس بانوان در مشهد نیز فرصتی است که رئیس فدراسیون والیبال برای هماهنگی بین بانوان ایجاد کرده است.
 
معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای رشد و توسعه ورزش بانوان پیشنهاد می شود، گفت: نکته مهم این است که برنامه بخش بانوان را از هیات های ورزشی استان بخواهیم و تحقق برنامه های بانوان نیز اهمیت زیادی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بزرگترین حامی ورزش بانوان، مقام معظم رهبری هستند که در دیدارهای مختلف به اهمیت و ضرورت ورزش همگانی بانوان تاکید می کنند، گفت: تا زنان جامعه، ورزش نکنند ورزش همگانی نخواهد شد. این موضوع یک شعار نیست بلکه یک ایده است. همه مسئولین نظام و ورزش نیز باید این دیدگاه را نسبت به ورزش داشته باشند.
 
شهریان گفت: یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران این است که توانمندی هایی به زنان داده است تا خودشان برای رشد و توسعه ورزش تمام مراحل را انجام دهند. 54 درصد ورزشکاران سازمان یافته والیبال را بانوان تشکیل می دهند و این آمار بسیار خوبی است.
 
وی با بیان اینکه در بسیاری از ورزش ها چون مردان برای زنان تصمیم می گیرند با مشکلاتی در اجرا روبرو می شویم، گفت: فدراسیون باید فرصت لازم را به بانوان بدهد که در کمیته های مختلف حضور داشته باشند و آنان برای ورزش بانوان تصمیم گیری کنند. قول می دهم اگر شرایط برای نواب رئیس بانوان مهیا شود، شاهد رشد والیبال بانوان باشیم.
 
شهریان تاکید کرد: ورزشکاران زن ایران به دنبال کسب مدال المپیک در ورزش هستند. اگر اعتماد به آنان وجود داشته باشد و شرایط یکسان برای مردان و زنان ایجاد شود، بانوان پیشرفت بیشتری خواهند داشت. دولت نیز حمایت جدی از ورزش بانوان دارد و والیبال بانوان در این مدت تلاش بسیار خوبی داشته است.
 
وی گفت: ورزش با حفظ ارزش های اسلامی (حجاب) پیشرفت زیادی در جهان و کشورهای اسلامی داشته است و این موضوع نشان دهنده توجه جمهوری اسلامی ایران به این موضوع است. اولین پیام بانوان محجبه در میادین ورزشی این است که حجاب محدویت نیست.
 
معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: رشد و توسعه ورزش بانوان از هیات های استانی شروع می شود و تا سازمان ملل ادامه می یابد. ایران به عنوان کشوری که ورزش با حفظ ارزش های اسلامی را ترویج می دهد، مسئولیت سنگینی در این زمینه دارد.
 
وی گفت: والیبال نشان داده است که با برنامه پیش می رود. نواب  بانوان هیات های استانی نیز باید همگام با این روند پیش بروند. مهمترین مشکل ورزش بانوان اتکا به بودجه دولتی است اما بدون حمایت حامیان نمی توان مسیر رشد را طی کرد.
 
شهریان در ادامه به ایجاد کمپ تخصصی والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: این کار می تواند الگوی برای سایر فدراسیون های ورزشی باشد. همچنین حضور مایدا به عنوان یک مربی با دانش از جمله فعالیت های خوب انجام شده در فدراسیون والیبال در حوزه بانوان است.