نشست نواب رئیس بانوان هیات های استانی فدراسیون والیبال امروز (پنج شنبه) با حضور رباب شهریان معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان و به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی در هتل همای مشهد برگزار شد.
 
زهره میر سپاسی نایب رئیس بانوان، سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ، مدیر تیم های ملی والیبال، روسای کمیته های مختلف فدراسیون، مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی و نواب رئیس هیات های استانی در این نشست حضور داشتند.
 
در ابتدای این نشست زهره میرسپاسی نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه بانوان ارائه کرد.
 
ساخت آکادمی ملی ویژه بانوان، روند استعدادیابی در والیبال دختران و انتظارات فدراسیون از از هیات های استانی، بازیکنان، مربیان و خانواده والیبال از جمله محورهای مهم صحبت های نایب رئیس بانوان در این نشست بود.
 
همچنین تشریح برنامه های سال 95 ورزش بانوان از جمله برگزاری جشنواره های مینی والیبال در کشور، برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی برای مربیان، داوران و پست های تخصصی والیبال بانوان از دیگر موارد مطرح شده از سوی زهره میرسپاسی در این نشست بود.
 
سپس کلیپی از فعالیت های انجام شده برای ایجاد امکانات ورزش والیبال بانوان به ویژه ساخت کمپ تیم های ملی والیبال بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تهران (مجموعه شهید چمران) به نمایش درآمد.
 
در ادامه این نشست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در بیان دیدگاه های خود برای رشد و توسعه والیبال و وضعیت امروز این رشته ورزشی کشور گفت: والیبال امروزه راه نفوذ خود را در دل مردم باز کرده و افکار عمومی را همراه خود دارد. مردم نسبت به نتایج کسب شده والیبال احساس غرور می کنند.
 
وی تاکید کرد: خانواده بزرگ والیبال وظیفه سنگینی برای تدوام تصویر شیرین این رشته ورزشی در افکار عمومی بر عهده دارد.
 
رئیس فدراسیون والیبال افزود: بانوان والیبال ایران سقف پرواز خود را پایین گرفتند و به کمترین ها راضی هستند که باید این دیدگاه تغییر کند.
 
داورزنی تاکید کرد: هیچ فعالیتی در حوزه والیبال بانوان به دلیل کمبود مالی متوقف نشده است و در آینده هم نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم که والیبال بانوان هم می تواند همانند مردان در آسیا و جهان بدرخشد، گفت: باور دارم که دختران ایرانی می توانند بر روی سکوهای آسیا بایستند.
 
رباب شهریان معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: در صحبت ها و برنامه های رئیس فدراسیون والیبال عشق، علاقه و تعهد به رشد والیبال بانوان را دیدیم.
 
وی تصریح کرد: بزرگترین حامی ورزش بانوان مقام معظم رهبری هستند که در دیدارهای مختلف به اهمیت و ضرورت ورزش همگانی بانوان تاکید دارند.
 
شهریان با بیان اینکه زنان ورزشکار ایران به دنبال کسب مدال المپیک هستند، گفت: من یقین دارم که اگر اعتماد به زنان وجود داشته باشد و شرایط یکسان برای مردان و زنان ایجاد شود، بانوان پیشرفت بیشتری خواهند داشت.
 
در ادامه این نشست و درپی درخواست معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون والیبال موافقت کرد که اگر استان های کشور در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان والیبال بانوان قهرمانی کشور تیم معرفی کنند، ورودی مسابقات به مبلغ 120 میلیون ریال برای آنان بخشیده شود.
 
همچنین مقرر شد هیات رئیسه فدراسیون والیبال در نشست آتی خود تخفیف های ویژه برای حضور تیم های بانوان در لیگ های برتر و دسته یک در رده های سنی مختلف در نظر بگیرد.
این نشست با صحبت های رئیس سازمان لیگ درباره تاریخچه والیبال زنان ایران ادامه یافت و سعید درخشنده تاکید کرد: والیبال بانوان ایران در میادین آسیایی خیلی خوب ظاهر شده است و تنها ضعف تیم های ایرانی نداشتن تجربه میدان های مهم بین المللی است.
 
وی همچنین خواستار پذیرش مسئولیت برگزاری لیگ برتر و دسته یک زنان از سوی بانوان شد و گفت: بانوان کشور توانایی لازم برای انجام این امور را دارند.
 
اهدای لوح تقدیر از سوی معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان به نواب روسای بانوان هیات های استانی از دیگر مراحل این نشست بود.
 
در ادامه روسای کمیته های مختلف فدراسیون والیبال شامل داوری، آموزش، استعدادیابی و مدیر تیم های ملی والیبال برنامه ها و پیشنهادهای خود برای رشد و توسعه والیبال بانوان تشریح کردند و به سئوالات مطرح شده از سوی حاضران پاسخ دادند.
 
همچنین نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال از حضور نیافتن نواب رئیس بانوان هیات های استانی مازندران، یزد، گیلان و لرستان در نشست نواب روسای بانوان گلایه کرد.
 
سعید درخشنده نیز تاکید کرد که میزبانی مسابقات والیبال بانوان به این استان ها واگذار نمی شود، چون غیبت غیر موجه در این نشست داشتند.
 
در پایان این نشست مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی والیبال بانوان نیز در سخنانی کوتاهی به ضرورت تلاش والیبال بانوان برای موفقیت در میادین بزرگ تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت والیبال مردان ایران تلاش مضاعف است و امکانات برای دو گروه مردان و زنان تقریبا یکسان است.
 
وی تاکید کرد: بازیکنان والیبال زنان ایران باید از ابتدای هر مسابقه تا پایان آن بدون توقف تلاش کنند.
 
مایدا سپس پیشنهادات خود را برای رشد و توسعه والیبال بانوان و استعدادیابی در استان ها را ارائه کرد.
 
نشست نواب رئیس بانوان هیات های استانی پس از 6 ساعت بحث های تخصصی با صحبت های میترا شعبانیان درباره روند استعدادیابی دختران در هتل همای مشهد به پایان رسید.