کمتر کسی تصور می کرد که به فاصله سه هفته، معادله قهرمانی در لالیگا اینگونه پیچیده شود. بارسا ابتدا در زمین ویارئال 2-2 مساوی کرد در حالیکه نیمه اول را 2-0 پیش بود. 

در بازی بعدی این تیم مغلوب رئال مادرید در ال کلاسیکو شد و امشب هم که در زمین سوسیداد سه امتیاز را از کف داد. بدین ترتیب در پایان هفته 32 لالیگا، بارسلونا با 76 امتیاز اول است، اتلتیکو با 73 امتیاز در رده دوم جای دارد و رئال هم 72 امتیازی است.

در زیر نگاهی داریم به بازی های پیش روی این سه تیم در 6 هفته پایانی لالیگا

هفته33: ختافه-رئال مادرید.... اتلتیکو-گرانادا.... بارسلونا-والنسیا

هفته34: رئال مادرید-ویارئال.... بیلبائو-اتلتیکو.... دپورتیوو-بارسلونا

هفته35: رایو وایکانو-رئال مادرید.... اتلتیکو-مالاگا.... بارسا-خیخون

هفته36: سوسیداد-رئال مادرید.... اتلتیکو-رایو.... بتیس-بارسلونا

هفته37: رئال مادرید-والنسیا.... لوانته-اتلتیکو.... بارسا-اسپانیول

هفته38: دپورتیوو-رئال مادرید.... اتلتیکو-سلتا.... گرانادا-بارسلونا
 

پیچیده شدن معادله قهرمانی در اسپانیا

رئال 4 بازی خارج از خانه و دو بازی خانگی دارد. کهکشانی ها دو بازی خارج از خانه دشوار برابر سوسیداد و دپورتیوو پیش رو دارند و دو بازی خانگی تقریبا سخت این تیم برابر والنسیا و ویارئال خواهد بود. بخصوص وقتی بدانیم که رئال دو سال متوالی است که نمی تواند در خانه بر والنسیا پیروز شود.


بارسا شاید تنها بازی دشوارش بازی برابر دپورتیوو در ریازور باشد. این تیم یک بازی خانگی تقریبا سخت هم برابر والنسیا پیش رو دارد. این امکان وجود دارد که بتیس هم بتواند بارسا را با مشکل مواجه کند.

اتلتیکو 2 بازی خارج از خانه و 4 بازی خانگی دارد. روخی بلانکوس ها یک بازی خانگی سخت برابر سلتا در هفته آخر پیش رو خواهند داشت؛ ضمن اینکه بازی خارج از خانه برابر بیلبائو نیز برای این تیم دشوار خواهد بود.

یک برتری مهم بارسا بر رئال و اتلتیکو آنجاست که در نتایج رودررو، آبی اناری ها در مقابل دو رقیب سرسخت خود بهتر عمل کرده اند.