یاسر سماوات- روز سرنوشت! فردا باید با یکی از دو تیم دوست‌داشتنی بسکتبال ایران خداحافظی کنیم. نفت آبادان با هواداران خونگرم جنوبی یا شیمیدر آخرین بازمانده پایتخت در جمع مدعیان؟ 
 
پالایش نفت فردا در حالی گام به دیدار سرنوشت‌ساز خود می‌گذارد که مهراد  آتشی، شوتینگ گارد خود را به دلیل دریافت تکنیکال در بازی گذشته در اختیار ندارد. اتفاقی که شاید به پاشنه آشیل آبادانی‌ها تبدیل شود. نفت، نماینده سربلند آبادان در روزگاری که هیاهوی فوتبال این شهر در لیگ برتر شنیده نمی‌شود، می‌خواهد به قول حماد سامری، فردا اتفاق بزرگی را رقم بزند. البته این تیم نسبت به حریف خود کم مهره‌تر است، چه شیمیدری‌ها 11 بازیکن آماده دارند (محمد ترابی به دلیل آسیب‌دیدگی غایب است) اما فشار بازی در نفت روی هفت یا هشت بازیکن است. این اتفاق با محرومیت مهراد کار نفتی‌ها را سخت‌تر می‌کند. 
 
آن سوی میدان، شاگردان جواد رحمتی‌پور که در مقابل سه پیروزی مقابل نفت، سه بار هم قافیه را به این تیم واگذار کرده‌اند، فردا تنها به پیروزی و صعود به فینال می‌اندیشند. حضور نیکولا تسکیتیشویلی، سنتر کهنه‌کار گرجستانی در این تیم یا بهتر بگوییم، بازگشت نیکولا به ایران، شیمیدری‌ها را سخت مشتاق صعود به فینال و حتی درخشش مقابل پتروشیمی بندرامام کرده است. هرچند حضور تسکیتیشویلی خیلی‌ها را غافلیگر کرد اما به نظر می‌رسد فردا دو گارد ملی‌پوش شیمیدر در طراحی حملات این تیم رل اصلی را بازی کنند. سجاد مشایخی و فرید اصلانی. دو بازیکن جوان و انرژیک که با حضور خود بارها شیمیدر را از مهلکه نجات داده‌اند، می‌تواند سرنوشت حریف پترو در فینال را رقم بزنند. بازی موثر اوشین ساهاکیان و اقتدار هروه توره هم کفه ترازو را به سود تهرانی‌ها سنگین می‌کند. 
 
به هرحال، بازی فردا هر نتیجه‌ای که داشته باشد و هر تیمی که به فینال برسد، خوشحالی و ناراحتی توام برای بسکتبال ایران را در پی خواهد داشت، چه یکی از این دو تیم دوست‌داشتنی با مربی جوان خود باید دست خالی میدان را ترک کند.