پژوهشگران دریافته‌اند دویدن و ورزش شدید می‌تواند به دلیل ترشح آدرنالین باعث نابودی تومورهای سرطانی تا 50 درصد حجم آنها شود.

گفتنی است، محققان ادعا کرده اند وجود و ترشح آدرنالین به بدن برای از بین بردن تومورهای سرطانی کمک می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران این نتایج را با آزمایش بر روی موشهای آزمایشگاهی که بر روی چرخ میچرخیدند و مشاهده کاهش حجم تومورهای سرطانی در آنها را بدست‌ آورده‌اند.

بر این اساس انجام تمرینات با شدت بالاتر می‌تواند به نفع بیماران سرطانی باشد.

این یافته‌ها توسط محققان دانشگاه کپنهاگ بدست آمده است. به طور خاص پزشکان دریافته‌اند تولید آدرنالین در اثر ورزش یا تمرین ورزشی شدید می‌تواند باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بوپژه برای درمان تومورهای سرطان‌های ریه، کبد یا پوست شود.

با وجود اینکه انجام ورزش‌ برای بسیاری از مبتلایان به سرطان ممکن است سخت باشد اما پزشکان توصیه می کنند افراد حداقل 150 دقیقه در هر هفته به ورزش بپردازند.

محققان همچنین دریافته‌اند ترشح آدرنالین می‌تواند باعث تولید نوعی سیگنال شیمیایی در طی فرآیند ورزش توسط عضلات به نام اینترنت لوکین(IL-6) شود که نوعی هدایت کننده مرگ تومورهای شیمیایی به آنها ارسال می کند.

در عین حال پژوهشگران دریافته‌اند، زنانی که مبتلا به سرطان سینه هستند به طور عمده کمتر از سایر زنان در طول عمر خود ورزش کرده‌اند و اکثراً  دچار اضافه وزن و کمبود فعالیت فیزیکی بوده‌اند.

در عین حال پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد ورزش را در ساعات مناسب روز انجام دهند، در صورت احساس خستگی و ضعف بلافاصله استراحت کنند، در هنگام ورزش نوشیدنی فراوان بنوشند، در هوای سالم ورزش کنند و کنترل دقیق بر وزن خود داشته باشند.

بویژه در هنگام شیمی درمانی مراقبت دقیقی از محل تزریق سرم‌های دارو زخم‌های احتمالی داشته باشند و پس از ورزش استحمام کرده و محل تزریق دارو را خشک کنند.