به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانسیامک رستگاری، استادیار دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی افزود: گسترش بیماری‌های مزمن موجب شده که این بیماری‌ها درصد بالایی از افراد جوامع مختلف را درگیر کرده و مرگ و‌میر و هزینه‌های مالی زیادی را موجب شوند.

وی تصریح کرد: دهها میلیون نفر در سال بر‌ اثر بیماری‌های مزمن جان خود را از دست می‌دهند و افر‌ادی هم که زنده می‌مانند، دچار ناتوانی‌های گوناگون می‌شوند و تا پایان عمر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

رستگاری با بیان اینکه متأسفانه در چند سال گذشته شاهد گسترش سرطان در کشور بوده‌ایم، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در چند سال اخیر به دلیل شیوه‌های نادرست زندگی، میزان بروز بسیاری از سرطان‌ها در بین افراد جامعه نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است.

وی یاد‌آور شد :سرطان های دستگاه اداری به ویژه سرطان پروستات و مثانه و سرطان های دستگاه گوارشی به ویژه سرطان  معده ،مری و روده بزرگ،از جمله سرطان هایی هستند که در سالهای اخیر شیوع آنها به شدت افزایش یافته است.

رستگاری با اشاره به اینکه مردان بیش از زنان دچار سرطان می‌شوند، اظهار داشت: مردان با بیماری‌هایی مانند سرطان مثانه، پروستات و ناتوانی‌های جنسی دست و ‌پنجه نرم می‌کنند و در اغلب موارد در حوادث و آمار مرگ و‌میر کشور یک پای ثابت هستند.

وی گفت: اگرچه شیوع سرطان در مردان بیشتر از زنان است، اما آهنگ افزایش سرطان‌های مختلف در زنان نیز بیش از گذشته افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سرطان مثانه یکی از مهمترین سرطان‌هایی است که به دلیل افزایش مصرف دخانیات به ویژه سیگار و مواجه‌های شغلی، در بین زنان بیش از گذشته افزایش یافته و موجب کاهش سن ابتلا به سرطان در زنان شده است.