کارلوس کی‌روش پس از برتری 4 بر صفر تیم ملی ایران مقابل هند اظهار داشت: واقعاً بازی زیبایی را شاهد بودیم، مخصوصاً اینکه بازیکنان جوان زیادی در بازی داشتیم و همه با انگیزه بالا و تعهد در زمین بازی کردند و شاهد سرعت خوبی بودیم.

هندی‌ها ما را سورپرایز کردند اما باید بیش از 4 گل می‌خوردند

کی‌روش افزود: فکر می‌کنم بازی خوبی را دیدیم و استحقاق داشتیم که یکی دو گل بیشتر بزنیم. بازیکنان با انگیزه بالا بازی کردند و وظایف‌شان را به‌خوبی انجام دادند. عمان تا دقایق پایانی بازی مقابل گوام یک بر صفر جلو بود، اما با این وجود بازهم به هدف‌مان یعنی صعود به مرحله بعد و همچنین قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه‌مان نزدیک شده‌ایم. در آخر باید به بازیکنان تبریک بگویم و همین‌طور باید به تیم هند نیز تبریک بگویم و مراتب تقدیر خودمان را به آنها اعلام کنم، چون پیشرفت خوبی داشتند و ما را سورپرایز کردند.

بازیکنان جوان احتیاج به بازی‌های بین‌المللی بیشتری دارند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص جوانگرایی صورت گرفته در این تیم گفت: بازیکنان جوان احتیاج دارند که بازی‌های بین‌المللی بیشتری انجام داده و تجربه کسب کنند. آنها امروز بازی خوب و زیبایی را انجام دادند. وقتی سیدجلال حسینی که صدمین بازی‌اش را انجام داد، با آن طراوت بازی کرد، واقعاً جای خوشحالی دارد. باید به رشید مظاهری و داریوش شجاعیان به‌خاطر نمایش‌شان در نخستین بازی ملی‌شان تبریک گفت. از این پس باید استراحت کنیم تا خودمان را برای بازی با عمان آماده کنیم.

کرایف خودِ تاریخ و خودِ فوتبال بود

کی‌روش در واکنش به درگذشت کرایف عنوان کرد: امروز، روز غم‌انگیزی برای فوتبال است. مطمئناً از این به بعد فوتبال فقری در بعد تجربه و تخصص خواهد داشت، چون یک بازیکن و مربی باتخصص و بادانش را از دست دادیم. کرایف از معدود افراد در فوتبال بود که جزئی از تاریخ نبود، بلکه خودِ تاریخ و خودِ فوتبال بود. کرایف یکی از معدود انسان‌‌هایی بود که جایگاه ابدی در روح، قلب و زندگی همه ما خواهد داشت. او جزو معدود افرادی است که چنین جایگاهی را به‌دست آورده‌اند.

ناهماهنگی فدراسیون فوتبال و AFC ناراحت‌کننده و شرم‌آور بود

کی‌روش تصریح کرد: برای شخص بنده این خبر ناراحت‌کننده و شرم‌آور بود که مسئولان AFC و فدراسیون ایران این هماهنگی را به‌وجود نیاوردند که همه بازیکنان و تماشاگران به‌خاطر اتفاقات تلخ بروکسل و همچنین درگذشت کرایف پیش از آغاز بازی امروز یک دقیقه سکوت کنند. کار AFC برای من عجیب بود.

از حضور هیجان‌انگیز و زیبای تماشاگران تشکر می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به حضور تماشاگران در دیدار امروز خاطرنشان کرد: در درجه اول در ایام نوروز هستیم که این روزها برای ایرانیان جایگاه خاصی دارد. با این وجود از حضور هیجان‌انگیز و زیبای تماشاگران تشکر می‌کنیم. ما مربیان و بازیکنان به‌خاطر شادی هواداران کار می‌کنیم و علت اصلی حضورمان در فوتبال آنها هستند. خیلی هیجان‌انگیز است که تماشاگران را در ورزشگاه می‌بینیم و این غرورآمیز است که پس از پایان بازی آنها با خوشحالی ورزشگاه را ترک می‌کنند.

هیچ‌وقت به مردم دروغ نمی‌گویم

کی‌روش در واکنش به اینکه تماشاگران از او خواسته بودند تیم ملی را ترک نکند، گفت: از بعد شخصی باید بگویم که این درخواست برای من خوشحال‌کننده بود و آنها وظیفه سنگینی را به من محول کردند. هرآنچه در دستان من باشد، انجام می‌دهم تا نگذارم هواداران دلسرد شوند. هیچ‌وقت به مردم و هواداران دروغ نخواهم گفت، به آنهایی که با عشق به من لطف داشتند. من صادقانه با آنها حرف می‌زنم. توقعات مردم و ما بالاست و به‌خاطر همین اینجا حضور داریم. دلیل اصلی که من اینجا هستم صعود به جام جهانی 2018 روسیه است.

از تیم ملی حمایت نشده است و نمی‌دانم باید با چه‌کسی صحبت کنم

کی‌روش افزود: همان‌طور که گفتم امیدوار بودیم حمایت‌های لازم برای پیش بردن اهداف تیم ملی محقق شود، اما این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم باید با چه شخصی صحبت کنم، اما حمایت‌های لازم صورت نگرفته است. ظاهراً باید به دولت درخواست‌مان را بدهیم. من نمی‌توانم دروغ بگویم. متأسفانه از تیم ملی حمایت نشده است.

در سال‌های گذشته فقط قول‌های واهی به ما دادند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خاتمه تصریح کرد:‌ در دو سه سال گذشته تنها مطالبی که دریافت کردیم، فقط قول‌های واهی بود. صحبت‌هایی که شنیدیم، تنها درباره فساد و شک و شبهه و یا صحبت درباره لمپن‌ها بوده است. عشق من برای مردم و تقدیری که باید نسبت به مردم داشته باشم، اجازه نمی‌دهد به آنها دروغ بگویم.