پیکارهای انتخابی تیم ملی تکواندوی مردان برای شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی 2016 فیلیپین از ساعت 9 صبح امروز (چهارشنبه) با حضور اردونشینان تیم ملی در خانه تکواندو برگزار شد و آرمین هادی پور در وزن 54- کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن 63- کیلوگرم توانستند جواز حضور در مسابقات آسیایی را بدست آورند.

 

میرهاشم حسینی، جواد امیری، علیرضا علیاری، بهنام اسبقی، علی پاکدین، سعید رجبی و پوریا عرفانیان نیز در اردوی تیم ملی باقی ماندند و پس از برگزاری یک مرحله انتخابی دیگر در روز پنجشنبه (12 فروردین‌ماه) از بین این نفرات 4 هوگوپوش عضو تیم ملی آسیایی 2016 می‌شوند.

 

اردوی تیم ملی تکواندوی کشورمان از روز سه شنبه (سوم فروردین‌ماه) با حضور این 9 هوگوپوش در آکادمی ملی المپیک آغاز می شود که البته هادی تیران‌ ولی‌پور نیز بعنوان حریف تمرینی در کنار این نفرات حضور خواهد داشت.

 

باتوجه به اینکه هر کشور می‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیایی، 6 تکواندوکار داشته باشد، تیم ملی ایران تا بدین لحظه در وزن 87+ کیلوگرم نماینده ای نخواهد داشت و تکلیف یک وزن حذفی دیگر نیز به زودی مشخص می‌شود.

 

هدایت این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا، برعهده سیدنعمت خلیفه بعنوان سرمربی و پیام خانلرخانی بعنوان کمک مربی است.

 

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی 2016، اواخر فروردین‌ماه 95 در شهر «مانیلا» فیلیپین برگزار می‌شود.

 

تیم ملی تکواندوی کشورمان در بیست و یکیمین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی که در ازبکستان پیگیری شد با کسب 3 مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز قهرمان آسیا شد.