به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا احمد سعادتمند در گفت‌وگو با ایسنا، به برنامه‌های فدراسیون تنیس روی میز در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بیشتر تمرکز ما روی رقابت‌های قهرمانی آسیا و موفقیت در آن بود که خوشبختانه در نهایت نیز توانستیم به عنوان هفتمی آسیا دست پیدا کنیم که جایگاه خوبی برای ایران است.

او ادامه داد: برای رقابت‌های قهرمانی جهان و البته کسب سهمیه المپیک نیز برنامه‌های خوبی را در شش ماهه دوم سال تدارک دیده‌ایم و امیدوارم در ادامه کار نیز بتوانیم در این عرصه‌ها به موفقیت دست پیدا کنیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز به برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ اشاره کرد و گفت: اولین دوره این رقابت‌ها را به خوبی برگزار کردیم و شاهد حضور 12 نفر در بخش بانوان و 20 نفر در بخش مردان بودیم. این رقابت‌ها بعد از یک استراحت کوتاه برای ملی‌پوشان می‌تواند کمک خوبی برای پیشرفت آنها باشد تا برای رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه آماده شوند.

سعادتمند در پاسخ به این سوال که چرا مبلغ جایزه‌های در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها پایین بود، گفت: جمعا دو هزار دلار را بین 6 نفر برتر تقسیم کردیم و قبول داریم این مبلغ پایین بود. با این حال پیشنهادهایی به ما رسید تا دومین دوره این رقابت‌ها را با 10 هزار دلار برگزار شود.

او خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها می‌تواند در کنار لیگ به عنوان یک بخش درآمدی برای بازیکنان به شمار رود. البته مهم شروع این رقابت‌ها بود و در آینده قطعا شاهد بهبود این تورنمنت از نظر مالی و کیفیت برگزاری خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در مورد آخرین وضعیت بازیکنان سرباز نیز گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که بازیکنان سرباز برای حضور در لیگ دچار مشکل نشوند. البته در این میان با سردار باران چشمه ارتباطاتی داشتم و موضوع لیگ و حضور بازیکنان سرباز را با او مطرح کردم.

سعادتمند افزود: موضوع بازیکنان سرباز در لیگ تنیس روی میز متفاوت از دیگر رشته‌هاست. برای مثال یک وقت در فوتبال شاهد حضور بازیکنان سرباز هستیم که تعدادشان زیاد است. یک وقت در تنیس روی میز که فقط سه بازیکن بازیکنان سرباز داریم. اگر این سه نفر بازیکن سرباز که همگی جزو برترین‌های تیم ملی هستند در یک تیم باشند، لیگ جذابیت خود را از دست می‌دهد.

او در مورد مبلغ قرارداد بازیکنان در لیگ تنیس روی میز نیز گفت: ما روی مبالغ قرارداد بازیکنان ورود پیدا نمی‌کنیم. وقتی طرفین به توافق می‌رسند از نظر ما مانعی ندارد که یک بازیکن چقدر دریافت می‌کند. تنیس روی میز یک رشته المپیکی است و انتظار داریم که باشگاه‌ها قراردادهای بیشتری را برای بازیکنان در نظر بگیرند. البته برگزاری چند جام در طول سال به آنها کمک می‌کند که علاوه بر لیگ، منابع دیگری را نیز برای کسب درآمد داشته باشند.