به گزارش پارس به نقل از فارس، منصور قنبرزاده در مورد وضعیت تیم نفت در آسیا و دیدار با الجیش قطر گفت: دیشب تیم الجیش ساعت 21 و 30 دقیقه وارد ایران شد و به صورت ویژه این تیم از جایگاه وی ای پی فرودگاه خارج شد و در هتل آزادی اسکان داده شدند و ناظران ای اف سی هم شاهد میهمان نوازی ما بودند. به خاطر جوسازی هایی که عربستان انجام داده بود این تیم ذهنیت بدی داشت اما وقتی شرایط خوب میزبانی ما را دیدند و ذهنیت شان تغییر کرد و به آنها گفتیم فوتبال عامل دوستی ملت هاست و دور از سیاست. حلقه های المپیک حلقه های دوستی بین مردم است. ورزش نباید دستاویز سیاست باشد متاسفانه جو سازی های زیادی عربستان انجام داده بود که امنیت در کشور ما نیست اما نشان دادیم که کشور امن منطقه هستیم.

وی در مورد شرایط تیم نفت گفت: وضعیت تیم خوب است و مصدومان تیم آماده شده اند و برای بازی با الجیش مصدومی نداریم و تیم هم درهتل اسکان پیدا کرده است و خدمات پشتیبانی انجام شده و مشکل خاصی نداریم. شاید جذب بازیکنان خارجی درجه اول تیم الجیش برای این تیم تاثیرگذار باشد اما غیرت و تعصب ایرانی باعث می شود که بازیکنان ایرانی مثل سرباز از کیان ایران و فوتبال کشورمان دفاع کنند. عربستان با همدستی امارات و کشورهای عربی قصد جوسازی داشت و به ای اف سی اعلام کرد که با تیم های ایرانی در کشور ثالث مسابقه بدهیم اما می توانیم پیامی به آسیا و دنیا نشان بدهیم که کشور امنی هستیم. توکل ما اول به خداست و بعد به حضور تماشاگران ، الجیش از نظر بازیکنان و امکانات باما فاصله دارد. برای حضور تماشاگران یکی از حامیان مالی هزینه خرید بلیت را تقبل کرده است و این بازی رایگان است.

مدیرعامل نفت در مورد اینکه مگر وزارت حامی مالی شما نیست گفت: به دلیل اینکه بر اساس قوانین کشوری و مصوبه مجلس دستگاه های دولتی نمی توانند به فوتبال حرفه ای  کمک کنند مشکلاتی داریم. مشکلات تامین منابع مالی زیاد است به بازیکنان پرداختی نداشتیم و حتی برای تامین پول هتل در شب گذشته مشکل داشتی و فوتبال ما به بحران مالی مواجه شده است.

قنبرزاده در مورد جدایی بازیکنانی مثل صادقیان و نانگ گفت: فقط  تیم نفت نیست که مشکل مالی دارد. هر 4 تیم آسیایی و 16 تیم لیگ برتر مشکل مالی دارند. قرارداد 100 میلیاردی تبلیغات محیطی محقق نشده سهم ما از این قرارداد حدود 6 میلیارد تومان می شد و همه باشگاه ها روی این پول حساب کرده بودند. حامیان مالی خصوصی نتوانستند در این فصل به باشگاه ها کمک کنند و دولت کمک به باشگاه های حرفه ای فوتبال را هم ممنوع کرده است.

قنبرزاده تصریح کرد: بعد از این بازی چه ببریم و چه خدایی نکرده نتیجه دیگر رقم بخورد واقعیت های فوتبال را می گویم. اختلاف ما با الجیش زیاد است و مجبور شدیم 7 بازیکن را بفروشیم و با فروش پول یک بازیکن توانستیم هزینه اردو را تامین کنیم. سیدجلال حسینی و وحید امیری را هم به احتمال زیاد ترانسفر می کنیم و یکسری کارها هم انجام شده است و ناچاریم هزینه ها را کاهش بدهیم که تعهدات مان را عملیاتی کنیم.

وی در مورد اینکه این روش درآمدزایی مثل فروش کلیه ادم برای تامین هزینه های زندگی اش گفت: امروز جای این حرف ها نیست جوانان خوبی به کار گرفته ایم و سه ملی پوش در تیم امید داریم. با انگیزه جوانان چیزی از بازیکنان اصلی کم ندارند وناچارم که صرفه جویی کنم. خیلی امید ندارم که پول به باشگاه برسد و هیچکس دوست ندارد که کلیه اش را بفروشد اما ناچار است که این کار را بکند تا به زندگی ادامه بدهد.

مدیرعامل نفت در مورد انتقال حسینی گفت: سیدجلال حسینی یکی دو پیشنهاد دارد که هنوز وارد مذاکره نشده ایم و بعد از بازی این بازی با او صحبت می‌کنیم و در صوریت که به توافق برسیم ترانسفر می شود.

وی ادامه داد: نباید امروز نا امیدانه صحبت می کردیم اما مطمئن باشید که فرزندان شما در ایران و جانشینان نانگ و سانتوس از جان خود مایه می گذارند و میدان مسابقه را مثل یک میدان جنگ خواهند دید. روزنامه های عربستانی به الجیش توصیه کرده بودند که در ایران مراقب تهدید ترویسیتی باشند و این تیم هم یک تیم خبری ویژه آورده که تصویر برداری کنند شاید بهانه ای از میزبانی ما پیدا کنند. تلاش می کنیم با تمام توان ملت ایران را خوشحال کنیم.