به گزارش پارس به نقل از المسله، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش عراق به فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه با مشارکت نیروهای لشکر هفتم پیاده توانستند بیشتر مناطق ناحیه البغدادی را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کرده و ضمن رساندن کمک، محاصره محله مسکونی ناحیه البغدادی را در هم بشکنند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای عشایر و نیروهای داوطلب مردمی با نظارت سرلشکر ریاض جلال توفیق فرمانده نیروی زمینی توانستند اغلب مناطق ناحیه البغدادی را پاکسازی کنند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای ارتش و مردمی توانستند ضمن کمک رسانی به مردم آواره در این ناحیه، شماری از تروریست ها را به هلاکت برسانند و جنگ افزارهای آنها را منهدم کنند .
نیروهای ارتش و مردمی، عملیات بازرسی و پاکسازی را برای بازگرداندن خانواده های آواره به ناحیه البغدادی آغاز کرده اند.
آزادسازی برخی مناطق شرقی فلوجه از اشغال داعش
خبر دیگر این که نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، برخی مناطق شرقی فلوجه را از لوث داعش پاکسازی کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، منطقه الکصیبه، البوبدران و منطقه المقالع در کرمه واقع شرق فلوجه استان الانبار را پس از درگیری های شدید با داعش پاکسازی کردند.
در این درگیری ها، شماری از تروریست های تکفیری کشته و یا زخمی شدند. هفت خودرو و یک تانکر حامل سوخت متعلق به تروریست های داعشی در کرمه فلوجه نیز منهدم شد.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هم تاکید کرد عملیات آزادسازی مناطق از اشغال گروه تروریستی داعش بر اساس نقشه ها و برنامه های از پیش طراحی شده پیش می رود.
بر اساس بیانیه دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق، وی در نشست روز سه شنبه کابینه، گزارشی از اوضاع امنیتی در مناطق مختلف و نبرد با باندهای تروریستی داعش ارائه کرد.
بر  اساس این بیانیه،العبادی خاطر نشان کرد عملیات آزادسازی بر  اساس برنامه ریزی قبلی پیش می رود.
این بیانیه آورده است العبادی اعضای هیات دولت را در جریان نتایج سفر  اخیرش به جمهوری اسلامی ایران قرار داد.
دولت عراق در نشست روز سه شنبه خود برخی مسائل را مورد بررسی قرار داد و از شهروندان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند. دولت مرکزی عراق همچنین از دولت های محلی در  استان های مختلف خواست به مسئولیت خود در پایبندی به سهمیه تعیین شده آب برای هر استان پایبند باشند.
بازگشت مردم به تکریت پس از بیرون رانده شدن تروریست های تکفیری
شبکه المیادین هم از بازگشت مردم به تکریت پس از آزادسازی آن از اشغال تروریست های تکفیری بعثی خبر داد.
خبر دیگر این که بر اثر  انفجار بمب در منطقه الباویه در شرق بعقوبه، یک نیروی پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.