به گزارش پارس به نقل از مشرق، اگر وعده مدیران فدراسیون فوتبال عملی شود سرمربی پرتغالی تیم ملی 15 بهمن ماه به ایران برمی گردد و قرار است بار دیگر کارهای مربوط به تیمش را زیر نظر بگیرد. البته این بار سفر پنجاه و چند روزه کی‌روش به کشورش با حاشیه‌های زیادی همراه بود. پیش از خروج کی‌روش از ایران شایعه سرطان او مطرح شد که البته خیلی زود تکذیب شد، هرچند مدیران فدراسیون فوتبال بعد از آن ادعا کردند که او به خاطر درمان بیماری اش (که البته سرطان نیست) به کشورش سفر کرده است تا بتواند مراحل درمانی را زیر نظر بگیرد. در این مدت سرمربی تیم ملی هرگز حاضر به گفتگو با رسانه‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور نشده است تا همه چیز در مورد بیماری سرمربی تیم ملی در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. 

در این مدت علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال  تنها قولی که به رسانه‌ها داد این بود که  کی‌روش برای تماشای بازی‌های انتخابی المپیک به قطر می‌رود و البته همین اتفاق هم افتاد. کی‌روش تنها چند دقیقه مانده به شروع بازی با سوریه خود را به محل برگزاری مسابقه رساند و البته برخورد بسیار سردی هم با حبیب کاشانی مدیر تیم امید داشت. در فیلم‌هایی که از کی‌روش در دوحه منتشر شد، او کاملا بی‌تفاوت بازی امیدهای ایران را تماشا کرد و کاملا مشخص بود که نسبت به صعود این تیم به المپیک چندان هیجانی ندارد. 

اگر این رفتار را با برخورد اشتیلکه سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی با بازیکنان امید این تیم مقایسه بکنید، متوجه عمق فاجعه می‌شوید، سرمربی که در تمام بازی‌های امیدهای کره در این رقابت‌ها پیش از شروع بازی به رختکتن این تیم می‌رفت و به بازیکنان جوان تیمش روحیه می‌داد تا بتوانند در آرامش خاطر به بازی‌های المپیک فکر کنند. اما  مصاحبه‌های گاه و بی گاه محمد مایلی‌کهن مدیرفنی تیم امید علیه کی‌روش حسابی سرمربی تیم ملی را از صعود این تیم به المپیک دلزده کرده بود تا جایی که او حتی حاضر نشد برای گل‌های تیم امید از جای خود بلند شود. 

بی‌تردید در این بین ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال بیش از هر وقت دیگری مشهود است. فدراسیونی که نتوانست یک وفاق و همدلی در بین دو تیم تحت هدایتش ایجاد کند و کار آن به جایی رسید که اعضای کادرفنی دو تیم چشم دیدن همدیگر را نداشتند. حالا کی‌روش باید با موجی از انتقادها روز پانزدهم بهمن ماه وارد ایران بشود و همه در انتظار اولین مصاحبه او در مورد اتفاق‌هایی که در قطر افتاد هستند. 

در این چند روزه هم اخبار زیادی درخصوص پیشنهاد الاهلی مصر به کی‌روش به گوش می‌رسد و باید دید واکنش احتمالی وی به این پیشنهاد چیست؟ کی‌روش در تیم ملی ایران با توجه به عدم برآورده کردن نیازهایش می‌ماند و مثل همیشه به شرایط اعتراض می‌کند و یا اینکه با ایران خداحافظی می‌کند و راهی کشور اهرام ثلاثه می‌شود؟