به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"،  و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سید محمد هادی آیت‌الهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره نشست کمیته فنی و توسعه اظهار داشت: گزارشی از برنامه‌های تیم ملی امید و وضعیت حضور این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط وینگادا داده شد.

همچنین وی برنامه‌های اردویی و بازی‌های تدارکاتی خود را تا مسابقات مقدماتی المپیک مطرح کرد که قرار شد تا کمیته فنی در یک نشست جداگانه، به بررسی برنامه‌های این تیم بپردازد و آن را نهایی کند.

وی در ادامه در خصوص عدم حضور سرمربی تیم ملی نوجوانان در این نشست گفت: به دلیل حضور من، مرتضی محصص و عبدالرسول دانشجو در تایلند، برنامه‌ها و عملکرد این تیم به اعضای کمیته فنی گزارش داده شد.

رئیس کمیته فنی و توسعه در خصوص عدم حضور هومن افاضلی در این نشست گفت: قرار بود که در این جلسه حضور داشته باشد، اما گویا نتوانسته خود را به این جلسه برساند.

آیت‌الهی در ادامه گفت: در ادامه این جلسه نحوه استعدادیابی تیم‌های ملی زیر 14 و زیر 16 سال مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد تا برنامه کاملی در این خصوص اعلام و در نهایت اجرا شود. قرار است تا در 9 منطقه از کشور استعدادیابی با حضور 70 استعدادیاب صورت بگیرد. قرار است تا در یک برنامه سه‌ماهه فعالیت‌های استعدادیابی آغاز شود.

رئیس کمیته فنی در پایان گفت: پیشنهاد میزبانی رقابت‌های زیر 14 سال آسیا را به میزبانی ایران در سال آینده اعلام کرده‌ایم. همچنین دعوتنامه‌ای از سوی قطر برای برگزاری دیدارهای دوستانه در رده سنی جوانان و نوجوانان به ایران ارسال شده که مورد موافقت اعضای کمیته فنی و توسعه قرار گرفت و در نهایت حضور تیم ملی جوانان برای تورنمنت ویتنام مطرح شد که اگر این تیم به مرحله نهایی صعود کرد، به تورنمنت ویتنام اعزام خواهد شد.