به گزارش پارس به نقل از روزنامه خراسان، مهدی مهدوی کیا با کار در تیم ملی جوانان همچنان به پیشرفت فوتبال پایه کمک می کند. او تا چند ماه پیش با علی دوستی مهر در تیم ملی نوجوانان فعالیت می کرد و با کوچ او به تیم ملی جوانان، همراه مربی سابقش به این تیم هم رفت.

مهدوی کیا کمی درباره شرایط این تیم حرف می زند و همچنین به سوالات ما درباره حضور علی پروین در پرسپولیس و همچنین لباس های جدید تیم ملی پاسخ داد.

* آقای مهدوی کیا این روزها کنار علی دوستی مهر، در تیم ملی جوانان فعالیت می کنید. از وضعیت این تیم بگویید.

- تیم ملی جوانان برای رقابت های آسیایی و ان شاءا… پس از آن جام جهانی آماده خواهد شد. در حال حاضر که اردوهای خود را در تهران برگزار می کنیم ولی برای ادامه راه برنامه هایی خواهیم داشت. در اسفند ماه به احتمال فراوان با تیم ملی زیر ۲۱ سال و ۱۹ سال امارات بازی کنیم. برای آن طرف سال هم مذاکراتی با فدراسیون فوتبال قطر داشته ایم و به امید خدا ۲ بازی هم با ۲ تیم مختلف این کشور انجام می دهیم. نامه نگاری های لازم را در این زمینه انجام داده ایم و قطری ها هم به احتمال زیاد قبول می کنند. در این صورت با تیم زیر ۲۱ سال و همین طور ۱۹ سال این کشور هم دیدار دوستانه خواهیم داشت.

* ظاهرا قرار است در تهران هم تورنمنتی برگزار شود؟

- در سفری که به اروپا داشتیم، با چند کشور از جمله بلاروس صحبت کردیم و گفتیم اگر در ایران تورنمنت برگزار شود، می آیید؟ آن ها هم موافقت کردند. ما هم در بازگشت به ایران توانستیم مذاکراتی با برخی اسپانسرها انجام دهیم و این مذاکرات هنوز ادامه دارد. در صورتی که به توافق برسیم، به امید خدا تورنمنتی با حضور ۴ تیم خارجی در تهران برگزار می کنیم. برای تیم های پایه بازی تدارکاتی اهمیت زیادی دارد.

* آیا ممکن است به آلمان هم سفر کنید؟

- بله، پس از مشورتی که با آقای علی دوستی مهر و کادر فنی داشتیم، تصمیم گرفتیم تا زمینه را برای سفر تیم ملی به آلمان فراهم کنیم. احتمالا این اردو ۲ هفته ای خواهد بود و می تواند به تیم ملی کمک زیادی بکند، البته هنوز تاریخ دقیق سفر معلوم نیست. قبل از مسابقات جام جهانی نوجوانان حضور این تیم در آلمان و بازی با تیم های جوانان دورتموند، گلادباخ و… کمک زیادی به نوجوانان کرد. امیدواریم این تجربه برای جوانان هم تکرار شود.

* چه شد که بازیکنان تیم ملی جوانان در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی بزرگسالان پیراهن ها را پوشیدند.

- این تصمیم خوبی بود که فدراسیون فوتبال گرفت. به بازیکنان ما انگیزه زیادی دادند. امیدوارم از این اتفاق​ها دوباره بیفتد.

* آیا ایران برند مناسبی را برای جام جهانی انتخاب کرده؟ شما در یک مصاحبه گفته بودید پوما حاضر بود با ایران کار کند…

- خواهش می کنم زیاد این موضوع را ادامه ندهیم. به هر حال فدراسیون فوتبال یک تصمیم گرفته و تیم ملی هم در جام جهانی با این برند بازی خواهد کرد. بقیه بحث ها اضافی است، البته شما باید در این باره نظر مربیان و بازیکنان تیم ملی را هم بپرسید چون من که لباس ها را نپوشیده ام و فقط آن ها را دیده ام.

* به پرسپولیس و پروین برسیم. شما رابطه خوبی با او دارید؟

- علی پروین، مربی من بود و همیشه برایش احترام خاصی قایلم. من به تمام مربیانم احترام می گذارم. شما دیدید که حتی در دوران حضور ژوزه هم من به او احترام گذاشتم چون این را نوجوانی یاد گرفته ام.

* درست مثل احترامی که برای علی دوستی مهر قایل هستی؟

- او استاد من است. علی دوستی مهر اگر نبود، من هیچ وقت فوتبالیست نمی شدم. همیشه قدردانش هستم و امیدوارم بتوانم پاسخ زحماتی را که برای من کشیده، بدهم. در این مدت هم کمک زیادی به من کرده و امیدوارم بتوانیم با هم در آینده کارهای بزرگ تری انجام دهیم.

* رابطه شما و علی پروین سال گذشته زیاد جالب به نظر نمی رسید و یک مصاحبه هم علیه اش کردید.

- من همیشه به پروین احترام گذاشته ام و امیدوارم در پرسپولیس موفق باشد. خوشحالم کار به یک پرسپولیسی سپرده شد و در عین حال ناراحتم که آقای رویانیان رفت. تنها نکته خوب بعد از رفتن ایشان، حضور یک پرسپولیسی بود. رویانیان برای پرسپولیس زحمت زیادی کشید و باید از او تقدیر و تشکر کرد. در رابطه با مصاحبه ای که گفتید، خب من دوست ندارم دیگر درباره اش حرف بزنم. یک مسایلی در آن زمان اتفاق افتاد که باعث شد من حرف هایی بزنم ولی حتی در آن مصاحبه، من اسمی از علی پروین نیاوردم.