به گزارش پارس به نقل از مهر، تیم های ملی والیبال فرانسه و روسیه دیدار نهایی رقابتهای گزینشی المپیک در قاره اروپا را یکشنبه شب در برلین برگزار کردند که طی آن تیم ملی فرانسه، قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ و قهرمان یورو ۲۰۱۵ برابر روسیه، قهرمان المپیک لندن ۳ بر یک مغلوب شد تا ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی روسیه در بازگشت دوباره به این تیم جواز المپیک را برای تیم کشورش کسب کند.

فرانسه ست نخست این بازی را به راحتی ۲۵ بر ۱۴ برد اما پس از آن نوبت به روسیه رسید تا با اتکا به دفاع روی تور خوب خود در سه ست متوالی با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شود و به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو راه یابد.

روسیه در حالی عنوان نخست این رقابتها را در برلین کسب کرد که در دو سال اخیر شرایط خوبی نداشت و تمامی تورنمنت ها را با ناکامی پشت سر گذاشته بود اما با بازگرداندن ولادیمیر الکنو، سرمربی تیم زنیت کازان به تیم خود که با بازگشت چند بازیکن باتجربه مثل آشچف و برشکو همراه شد توانست در غیاب موزرسکی فرانسه را شکست دهد و راهی المپیک شود.

بدین ترتیب تیم ملی فرانسه هم مثل لهستان باید در رقابتهای گزینشی المپیک که اردیبهشت ماه آینده در ژاپن انجام می گیرد حضور یابد. تیم ملی ایران هم یکی از تیم های حاضر در این تورنمنت است.