به گزارش پارس به نقل از فارس، اسلوبودان کواچ در حاشیه تمرین امروز تیم ملی والیبال ایران در خصوص آمادگی بازیکنان در آستانه حضور در مسابقات جهانی اظهار داشت: تمرینات را از هفته گذشته آغاز کردیم و خیلی خوشحالیم که هیچ مشکلی نداریم و هیچ بازیکنی مصدوم نیست. با توجه به اینکه بازیکنان دو هفته استراحت کرده بودند تمرینات را با تمام توان آغاز نکردیم و این روند ادامه دارد.

وی در مورد حضور در مسابقات جام واگنر خاطرنشان کرد:‌ بازی‌های دوستانه خیلی خوبی را قبل از جام جهانی برگزار خواهیم کرد. به غیر از جام واگنر باید با تیم‌های روسیه و هلند هم بازی کنیم تا با صد در صد آمادگی به ژاپن اعزام شویم.

کواچ در مورد شانس ایران برای حضور در المپیک تصریح کرد: تمام تیم‌هایی که در جام جهانی حاضر می‌شوند قدرتمند هستند و ما هم به اندازه تمام آنها شانس داریم. خیلی سخت است که بخواهم در این مورد صحبت کنم چرا که در شرایط کنونی ما با تیم‌های قدرتمند دنیا هم‌سطح هستیم و برخی مواقع هم از آنها بهتر بازی می‌کنیم. انجام 11 مسابقه در 15 روز کار سختی است ضمن اینکه چند بار باید شهر محل برگزاری مسابقات را هم تغییر دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد علت غیبت برخی از بازیکنان مانند ظریف و نادی در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم نفراتی که برای حضور در تیم ملی مفید هستند را انتخاب کنیم.خیلی سخت است بخواهم در مورد نادی صحبت کنم چرا که وی پس از مصدومیت بسیار سخت با ما تمرین کرد اما زانوی وی متورم شد و نتوانست ادامه دهد. در مورد نفرات دیگر هم باید بگویم شاید بازیکنان زیادی باشند که فکر می‌کنند می‌توانند در جمع ملی‌پوشان حاضر باشند اما من تصمیم‌گیرنده هستم و من بازیکنان را انتخاب می‌کنم. فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین‌ها را انتخاب کردم و ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود.

وی در مورد انتظاراتش از مسئولان گفت: شاید وظیفه من نباشد که در این خصوص صحبت کنم. من نیاز به شرایط خوب و امکانات دارم که خوشبختانه در اختیارم قرار گرفته است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه برخی از خبرنگاران از لیست سیاه کواچ صحبت کرده بودند، ادامه داد: لیست سیاهی وجود ندارد. من یک مربی خارجی هستم و ترجیح می‌دهم بهترین‌ها را در اختیار داشته باشم. اگر اشتباهی کردم شاید یک اشتباه فنی باشد و اصلا موضوع ترجیح دادن یک بازیکن به بازیکن دیگر نیست. شاید صحبت کردن در مورد لیست سیاه احمقانه باشد. زمانی که تمرینات را شروع کردیم بازیکنانی را دعوت کردیم و برای مثال در آن زمان تشکری نخواست با ما تمرین کند و وقتی یک بازیکن نمی‌خواهد من نمی‌توانم اصرار کنم.

وی افزود: بازیکنان زیادی را دعوت کرده بودم و حدود 37 بازیکن را به اردو فراخوانده بودم. امثال تشکری زیاد بودند و به نظرم هر بازیکن باید افتخار کند در تیم ملی کشورش بازی می‌کند.

کواچ در مورد اینکه رسانه‌های ایران را چگونه پیگیری می‌کند،‌اظهار داشت: وقتی اسمم را در رسانه‌ها می‌بینم خبر را به مترجم می‌دهم تا برایم ترجمه کند.