استقلال پیروزی 2 بر یک مقابل میزبانش ملوان را در دقیقه 75 روی یک ضربه پنالتی با تساوی عوض کرد تا با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال خوزستان در صدر جدول لیگ‌برتر بماند. اینکه استقلال پرویز مظلومی از موقعیت‌های پرتعدادش بهره نبرد یک نکته است و اینکه چهره برتر میزبان سیدجلال رافخایی بود نکته دیگر. 

جالب‌ترین نکته دیدار استقلال و ملوان در انزلی گلزنی رافخایی برای اولین‌بار در لیگ پانزدهم بود. 

* 8 ماه و 22 روز بدون گل
آقای گل اسبق لیگ‌برتر ایران طی 16 هفته موفق به گلزنی با پیراهن ملوان نشده بود تا اینکه در دقیقه 17 دیدار برابر استقلال با ضربه سر دروازه وحید طالب‌لو را باز کرد. 

به نظر می‌رسد باروت گلزن سرشناس ملوان مدت‌ها نم کشیده بود.البته این را آمار به جای مانده از عملکرد مهاجم ملوان گواهی می دهد. سیدجلال آخرین بار در ایستگاه 25 لیگ چهاردهم از روی نقطه پنالتی دروازه گسترش (81) را باز کرده بود.

 جمعه 21 فروردین 94 ملوان 3 بر 2 به گسترش باخت تا گلزنی رافخایی هم به کار انزلی‌چی‌ها نیاید. از آخرین باری که رافخایی پیش از بازی عصر روز گذشته، گل زده بود 8 ماه و 22 روز می‌گذرد. 

* آخرین 2 گله جلال
رافخایی آخرین بار در ایستگاه چهاردهم لیگ سیزدهم موفق شده بود برای ملوان در یک دیدار 2 گل به ثمر برساند. پنجشنبه 2 آبان ماه سال 1392 سیدجلال از روی نقطه پنالتی 2 گل به رحمان احمدی در دقایق 30 و 73 بازی با سپاهان زد تا ملوان 2 بر یک میزبانش را در ایستگاه 14 لیگ 13 شکست دهد. از برگزاری دیدار یاد شده 2 سال و 2 ماه و 9 روز می‌گذرد. 

* 2 گل داربی گیلان 
باید به آخرین دیداری که سیدجلال در انزلی موفق به زدن 2 گل شد هم اشاره داشت. رافخایی آخرین مرتبه سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 91 در ایستگاه بیست و چهارم لیگ دوازدهم موفق شده بود پیش چشم هواداران ملوان 2 گل به ثمر برساند. 2 سال و 11 ماه و 4 روز قبل ملوان داربی گیلان را از داماش 3 بر یک برد، در شرایطی که رافخایی گل‌های اول و آخر ملوان را در دقایق 9 و 92 وارد دروازه داماش کرد. 

قابل توجه اینکه گل دوم سیدجلال در آن دیدار هم از روی نقطه پنالتی رویید. درست مثل بازی عصر امروز برابر استقلال.