به گزارش پارس به نقل از ایرنا، پس از پایان تلخ مسابقات جام جهانی 2015 و کسب نتایج ناامید کننده والیبالیست های ایران در این رقابت ها، انتقادها نسبت به عملکرد کواچ سرمربی تیم ملی والیبال افزایش یافت.

فدراسیون والیبال در واکنش به این انتقادات با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران فعال در این رشته ورزشی ضمن بررسی عملکرد تیم های ملی در سال 1394 راهکارها و پیشنهادهای ارایه شده برای کمک به موفقیت والیبال را مورد ارزیابی قرار داد.

پروسه تغییر سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از حدود دو ماه با معرفی رائول لوزانو آرژانتینی به عنوان سرمربی تیم ملی به پایان رسید. اما اسلوبودان کواچ نسبت به این معرفی واکنش نشان داد و آن را بی احترامی به خود دانست .

وی گفت: کسی به من نگفته سرمربی تیم ملی ایران نیستم و هنوز رسما قراردادم فسخ نشده است. من در رسانه ها خواندم لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده است و باید بببینم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

سرپرست تیم ملی والیبال در مورد اظهارات کواچ گفت: رفتار فدراسیون والیبال در تغییر سرمربی کاملا حرفه ای و همراه با احترام به کواچ بوده است.

امیر خوش خبر یاداور شد : ابتدا از کواچ خواستیم به ایران بیاید و از عملکرد خود دفاع کند. فدراسیون والیبال جلسات متعددی با کارشناسان برگزار کرده بود و انتقاداتی نسبت به عملکرد این سرمربی داشت که کواچ نتوانست جواب قانع کننده ای برای این انتقادات ارایه کند.

وی در پاسخ به این سووال که آیا فدراسیون قبل از معرفی لوزانو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال، خاتمه همکاری را به کواچ اطلاع داده بود یا نه؟ گفت: فدراسیون والیبال قبل از معرفی سرمربی جدید به کواچ ایمیل زد و خاتمه همکاری را اعلام کرد. فدراسیون به صورت حرفه ای همکاری با کواچ را پایان داد و اینگونه نبود که بی احترامی به کسی شده باشد.

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: در برخی مواقع مشاهده می شود که یک فدراسیون یا باشگاه بدون اطلاع سرمربی یک شبه به همکاری با سرمربی پایان می دهد و جایگزین نیز معرفی می کند اما فدراسیون والیبال علاوه بر اینکه کواچ را به تهران دعوت کرد، دو نشست نیز با او برگزار کرد و قبل از معرفی سرمربی جدید نیز مراتب را ایمیلی به اطلاع وی رساند، بنابر این هیچ بی احترامی نسبت به او نشده است .