به گزارش پارس به نقل از فارس، ژاوی هرناندس کاپیتان سابق بارسلونا و بازیکن کنونی ال‌قطر در مصاحبه‌ای که با فرانس پرس داشته از مسائل مختلفی از جمله وضعیت بارسلونا در شرایط کنونی، غیاب مسی، مقایسه انریکه و گواردیولا، ال‌کلاسیکو و شانس اسپانیا برای قهرمانی در یورو 2016 فرانسه سخن گفته است.

مصاحبه کاپیتان سابق بارسلونا را از نظر می‌گذرانید:

* نظرت درباره شرایط کنونی تیم بارسلونا چیست؟

بارسلونا در این فصل بازی‌های خوبی را با هدایت انریکه داشته است و من معتقدم که او توانایی کسب تکرار جام‌های سه گانه سال گذشته را دارد. ما در مدت غیبت مسی فهمیدیم که بارسا بدون او هم می‌تواند نتایج مطلوب را کسب کند.

* عملکرد بارسلونا در مدت نبود مسی چطور بود؟

هیچ شکی نیست که مسی بازیکن بزرگی است و من یکی از کسانی هستم که معتقدم، حضور مسی در ترکیب اصلی بارسلونا در تمام دیدارها تاثیر مستقیمی بر پیروزی دارد. اما این را باید بگویم که بارسلونا اکنون چند هفته‌ای است که بدون مسی بازی می‌‌کند و توانسته تمام این دیدارها را با پیروزی پشت سر بگذارد و گل‌های زیادی را به ثمر برساند و این نشان‌دهنده این حقیقت است که بارسا بدون مسی توانسته گلیمش را از آب بیرون بکشد.

* آیا مسی به بازی ال‌کلاسیکو می‌رسد؟

معتقدم که فرصت شرکت برای مسی در ال‌کلاسیکو وجود دارد. همچنان که خود او گفته است تمریناتش را شروع کرده و از کمند مصدومیت رها شده است اما این به معنای این نیست که در ال‌کلاسیکو حتما می‌تواند بازی کند. زیرا تصمیم نهایی را خود مسی می‌گیرد که آمادگی شرکت در این دیدار را دارد.

* به نظرت کدام تیم برنده ال‌کلاسیکو است؟

بازی ال‌کلاسیکو قابل پیش‌بینی نیست اما در شرایط کنونی به نظرم بارسلونا روزهای خوبی را پشت‌ سر گذاشته است. این دیدار تنها یک دیدار  فوتبال نیست بلکه مسئله جدایی کاتالونیا از اسپانیا نیز محسوب می‌شود و در آینده نزدیک امکان دارد این دیدار دیگر در لالیگا برگزار نشود.

* نظرت درباره عملکرد انریکه در مقایسه با گواردیولا چیست؟

هر دو آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند درست است که گواردیولا فصل رویایی را با بارسا پشت سر گذاشته است اما معقدم که آنچه را انریکه در فصل گذشته ارائه داه نشان دهنده موفقیت اوست و در این فصل هم می‌تواند مثل فصل گذشته قهرمانی‌ها را تکرار کند. هردو آنها یک نوع تفکر دارند و سبک بازی تیمشان کاملا شبیه به هم است.

* نظرت درباره شانس قهرمانی تیم‌ملی اسپانیا در یورو 2016 چیست؟

به نظرم تیم‌ملی اسپانیا بار دیگر توانایی کسب جام‌ قهرمانی در یورو 2016 را دارد زیرا به جای ما بازیکنان جوانی به تیم‌ملی آمدند که شایستگی‌شان را در باشگاه‌هایشان ثابت کرده‌اند.

* گواردیولا می‌تواند به جای دل‌بوسکه هدایت تیم‌ملی اسپانیا را به دست بگیرد؟

به نظرم نه این اتفاق هیچ موقع نمی‌افتد. گواردیولا هدایت اسپانیا را بر عهده نمی‌‌گیرد.