به گزارش پارس به نقل از کانون هواداران بارسلونا ظهر روز دوشنبه، دنی آلوز در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد تا در مورد آینده خود در باشگاه صحبت کند (که متاسفانه به احتمال زیاد باشگاه را ترک خواهد کرد). در زیر به برخی نقطه نظرات و اظهارات جالب وی در مصاحبه اش اشاره خواهیم داشت.

آلوز در ابتدا اذعان کرد که پس از فینال لیگ قهرمانان در مورد آینده خود در تیم تصمیم خواهد گرفت: «این یک مسئله نامعلوم است؛ چرا که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. با اینکه احترام زیادی برای هوادارانم قائلم اما اکنون فقط به دو فینال پر اهمیت پیش رو فکر میکنم، بدون در نظر گرفتن اتفاقات پیش آمده و همانند گذشته بازی خواهم کرد. امیدوارم که تاریخ باشگاه دوباره تکرار شود و ما بتوانیم سه گانه را کسب کنیم. من نیز در انتهای فصل تصمیم نهایی خود را اعلام می کنم. دوست ندارم اکنون در رابطه با آینده خود صحبت کنم. در حال حاضر من گزینه های زیادی دارم که باید به آنها فکر کنم، اما همانطور که گفتم تصمیم نهایی خود را پس از فینال لیگ قهرمانان اعلام خواهم کرد». «احساس می کنم که به من بی احترامی شده و مزخرفات زیادی در این باره پراکنده شده که من را آزار می دهند. تحمل من تمام شده است».

دنی همچنین در مورد آنچه که در روابطش با هیئت مدیره باشگاه رخ داده توضیح داد: «من اینجا هستم تا برابر توهین هایی که به من شده از خود دفاع کنم. من به پول فکر نمیکنم بلکه به اندازه تلاشم در تیم از باشگاه انتظار دارم. نمی خواهم مقابل تمام زحماتی که برای این پیراهن کشیدم تحقیر شوم». او تاکید کرد: «من فقط به آنچه که بهتر است یک قهرمان به آن فکر کند، فکر میکنم».

این بایکن برزیلی اذعان داشت: «آنها هرگز به اندازه ای که انتظار دارم برای من ارزش قائل نمی شوند. در حال حاضر من بیشتر از 100 درصد در اختیار تیم هستم؛ اما فکر نمیکنم که باشگاه حتی 10 درصد هم به این امر باور داشته باشد. هیچ کس نمی توانست به اندازه من در دفاع راست این تیم تلاش کند و چنین عملکردی داشته باشد. اگر آن ها به من احترام نمی گذارند ترجیح می دهم در تیم دیگری بازی کنم. البته این تنها مشکل امسال من نیست! واقعا نمی دانم که باید به مدیر عامل تیم چه بگویم، نمی خواهم باشگاه را تهدید کنم اما وضعیت الان من همانند 30 ژوئن سال گذشته است». 

او در رابطه با اینکه چرا باشگاه زحمات او را نادیده می گیرد گفت: «باشگاه علاقه ای به ادامه دادن همکاری با من در آینده ندارد؛ آن ها فقط برای سه یا چهار ماه به من نیاز داشتند، چرا که معتقدند عملکرد من پیشرفت کافی نداشت». 

او خطاب به هیئت مدیره باشگاه و خود باشگاه گفت: «در کمال تاسف باید بگویم در این باشگاه هنگامی که عملکرد بدی داشته باشید و پیرور نشوید، سرزنش خواهید شد و متاسفانه من نیز بعضی اوقات به این سرنوشت دچار می شوم».

این مدافع برزیلی سپس پیرامون نظر سایر افراد تیم در رابطه با آینده خود صحبت کرد: «من حرف خاصی راجع نظر لوئیز انریکه در این باره ندارم. او به اندازه کافی و تا آنجایی که به او مربوط میشد در حل این مسائل به من کمک کرد. کمتر از یک ماه از مذاکرات من و مدیر باشگاه می گذرد. اما من حتی در آن مذاکره هم احترامی حس نکردم! هر چقدر هم که تلاش می کنم پاسخی برای این سوال که "چرا باشگاه برای من ارزش قائل نمی شود" پیدا نمی کنم. صادقانه می گویم، شرایط بسیار سختی دارم». او در ادامه راجع به لوچو و لیونل مسی و وضعیت خود بحث کرد: «من نمیخواهم آنها (در مورد تمدید قرار داد من) احساس مسئولیت کنند یا حرفهایشان روی افراد مرتبط تاثیر بگذارد».

مرد آبی اناری پوش همچنین در رابطه با تاثیر حضور یک مدیر ورزشی در تیم توضیح داد: «من فکر نمی کنم که وجود مدیر ورزشی در تیم تغییری ایجاد کرده باشد، به نظر من اوضاع به همان منوال سال های گذشته است».

هنگامی که در مورد خداحافظی ژاوی از او سوال شد، پاسخ داد: «اتفاق عجیبی بود. کسی مانند ژاوی که نامش در تاریــخ باشـگاه ثبت شده، معمولا برای همیشه در باشگاه می ماند، اما تصمیم او محترم است. در هر صورت نام او همواره به عنوان یک اسطوره در اف سی بارسلونا خواهد ماند».

پس از آنکه به این بازیکن پیشنهاد شد تا یک نظرسنجی برگزار کند، او توضیح داد: «من هرگز منتظر نمی مانم تا دیگران برای زندگی من تصمیم گیری کنند».

او راجع به فینال سخت برلین نیز گفت: «فرصت هیچ اشتباهی نداریم و باید با احتیاط بازی کنیم. یوونتوس حریف آسانی نیست. آن ها فاتح لیگ قهرمانان و کوپا دل ری فصل پیش - رئال مادرید - را حذف کردند. هواداران فکر می کنند که بارسا به راحتی و بدون هیچ مانعی قهرمان خواهد شد. اما ما نباید اینگونه فکر کنیم و آن ها را دست کم بگیریم، که خوشبختانه اینطور نیست!»

او صحبت هایش را با تاکید مجدد بر تمایز قائل شدن بین تیم و باشگاه، اینطور جمع بندی کرد: «با شرایط فعلی، من موافق به ادامه همکاری با بارسا نیستم. رئیس باشگاه دقیقا می داند برای ماندن من در باشگاه باید چه کاری انجام دهد. اگر آنطور عمل کند، چه بهتر و اگر آنطور عمل نکند مایه تاسف است. باز هم تکرار می کنم که هر دو پای من درون تیم است (اشاره به صرف نهایت تلاش و تمرکز برای بازی های آینده تیم) و یک پا، یک بدن و یک سر تقریبا بیرون باشگاه قرار دارد (اشاره به عدم توافق با باشگاه تا این لحظه) ».

اما بخش جالب کنفرانس زمانی بود که یکی از خبرنگاران روزنامه مادریدی "مارکا" از آلوز سوالی پرسید و او به صراحت گفت: «سطل زباله!» و سپس ادامه داد: «واقعا از شما (خطاب به خبرنگار مارکا) عذر می خواهم ولی من به مارکا پاسخ نمیدهم». پس از آن اعتراض کرد که آن ها تصاویر جشن قهرمانی - لالیگا - ما را در روزنامه خود قرار داده و به رویداد "لادسیما"یی اشاره کرده اند که مربوط به سال قبل است!