به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی پرورش اندام و بادی کلاسیک کشورمان که هفته گذشته در مسابقات جهانی IFBB شرکت کرده بود با کسب نشان های رنگارنگ به ترتیب قهرمانی و نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند و روز 3 شنبه گذشته با اقتدار به میهن بازگشتند .

البته این مسابقات حواشی را نیز در بر داشت که از آن جمله می توان به آماده نشدن روادید (ویزا) چند تن از ورزشکاران برای حضور در این رقابت ها و همچنین پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور های دیگر توسط تعدادی از ورزشکاران ایرانی که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد .

علی تبریزی مربی تیم ملی که در این رقابت ها ورزشکاران ایرانی را همراهی می کرد در این باره بیان داشت : با توجه به اینکه تیم بادی کلاسیک ما سال گذشته در همین مسابقات و در همین کشور قهرمان جهان شده بود برنامه ریزی خوبی را داشتیم تا امسال نیز این عنوان را تکرار کنیم که پس از گزینش نفرات برتر برای حضور در تیم ملی مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزا برای آنها را به سفارت اسپانیا ارائه دادیم که روز قبل از سفر متوجه شدیم برای 2 نفر از بادی کلاسیک کاران که می توانستند مدال آور باشند ویزا صادر نشده و این موضوع برای ما بسیار تعجب برانگیز بود و این عامل سبب از دست دادن امتیاز تیم بادی کلاسیک ما بود و در نتیجه این تیم نایب قهرمان شد .

وی ادامه داد : در جریان این دوره از رقابت ها متوجه شدیم 6 ورزشکار و یک ورزشکار ایرانی به ترتیب با پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور آذربایجان و تیم ملی ارمنستان در این مسابقات حاضر شده اند که با توجه به مغایرت آن با قوانین فدراسیون جهانی این مساله توسط مسئولین ایرانی پیگیری شد و اجازه رقابت به آنها داده نشد .

علی تبریزی ابراز کرد : بر اساس قوانین موجود هر ورزشکاری که بخواهد با پیراهن تیم ملی کشور دیگری در صحنه مسابقات حضور پیدا کند باید رضایت نامه از کشور مادری خود داشته باشد .

وی ادامه داد : در جریان این اتفاقات بین فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران و فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB تفاهم نامه ای تنظیم شد تا دوباره شاهد چنین مواردی نباشیم و در آخر به ورزشکارانی که می خواهند در رقابت های جهانی حاضر شوند توصیه کرد حتما مسئولین فدراسیون ایران را در جریان برنامه خود قرار دهند تا دچار مشکل نشوند .

ناصر پور علی فرد سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران نیز در این باره بیان داشت : تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات خوب ظاهر شد و انتظارات ما را برآورده کرد .

وی درباره حواشی این دوره از رقابت ها ادامه داد : بر اساس قوانین فدراسیون جهانی کشور هایی که می خواهند از ورزشکاران سایر کشور ها در تیم ملی خود استفاده کنند باید 6 ماه قبل این نفرات را به ملیت خود در آورند و همچنین رضایت کشور مبدا را نیز کسب کنند و به دنبال اتفاقات این قانون به طور رسمی در جریان مراسم برای حاضرین خوانده شد .

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ابراز کرد : آماده نشدن ویزا برای 2 تن از بادی کلاسیک کاران کشورمان مربوط به خطی مشی کلی خود سفارتخانه است و بر اساس آن سفارتخانه ها برای افراد مختلف ویزا صادر می کنند البته ما اعتراض خودمان را به سفارت و فدراسیون جهانی اعلام کرده ایم .

وی در آخر با تشکر از رسانه ها این قهرمانی را به تمان مربیان ، داوران و دوست داران رشته بدنسازی تبریک گفت .