به گزارش پارس به نقل از ایسنا کریم انصاری‌فرد که تابستان سال گذشته راهی اوساسونا شد تا در کنار جواد نکونام، دو بازیکن ایرانی حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا باشد، هرگز دوران موفقی را سپری نکرد و تنها 16 بازی برای این تیم انجام داد و هیچ گلی هم به ثمر نرساند. در حالی که یک سال از قرارداد مهاجم پیشین تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز باقی مانده است، به نظر نمی‌رسد سران باشگاه اوساسونا علاقه‌ای به نگه داشتن این مهاجم ایرانی داشته باشند.

یک سایت خبری به بررسی شرایط کنونی اوساسونا پرداخته و بازیکنان این تیم را مورد بررسی قرار داده است. این سایت در مورد انصاری‌فرد نوشت: «کریم انصاری‌فرد فصل موفقی را در اوساسونا سپری نکرد. به همین دلیل او در حال حاضر در ایران به سر می‌برد و به هیچ‌وجه در ایالت پامپلونا آفتابی نمی‌شود. او در دوران حضورش در اسپانیا، زبان این کشور را هم یاد نگرفت و در بیشتر اوقات به جواد نکونام وابسته بود؛ مساله‌ای که سران باشگاه اوساسونا را عصبانی کرد. به همین دلیل هم آنها می‌خواهند به این بازیکن ایرانی اجازه دهند باشگاه‌شان را ترک کند. باشگاه پرتغالی ویتوریا ستوبال نیز برای جذب انصاری‌فرد ابراز تمایل کرده است و این موضوع شانسی برای انصاری‌فرد است که با وجود باقی ماندن یک سال از قراردادش، راهی این تیم در لیگ برتر پرتغال شود.»

سایت svenskafans در ادامه به بررسی وضعیت جواد نکونام پرداخت. این سایت در مورد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران نوشت: «جواد نکونام پس از پایان جام ملت‌های آسیا در سال 2015 اعلام کرد برنامه‌اش برای ادامه حضور در تیم ملی فوتبال ایران تغییر کرده است. رسانه‌های ایرانی اعلام کردند کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران از نکونام خواسته تا به حضورش در تیم ملی ادامه دهد. تعهدات این بازیکن 34 ساله به تیم ملی کشورش اجازه نمی‌دهد او در تیم باشگاهی‌اش به فعالیت خود ادامه دهد.»