به گزارش از پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا،مجید خدایی در خصوص فعالیتش در کشتی، اظهار کرد: فعالیت من در کشتی به شهر مشهد معطوف شده و یک مدرسه کشتی را با هزینه شخصی راه اندازی کرده ام که حدود پانصد کشتی گیر در آن فعالیت می کنند. بیشتر در رده پایه کار می کنم و تلاش دارم دین خود را نسبت به کشتی کشور و شهرم ادا کنم.

دارنده مدال برنز سال 2002 جهان ادامه داد: از زمانی که این مدرسه را راه اندازی کردیم از سوی مدیر تربیت بدنی استان و رییس هیئت کشتی هیچ حمایتی از ما نشده و حتی یک تماس تلفنی هم با من نداشتند. البته من انتظاری هم از کسی ندارم و کارم را انجام می دهم. از المپیک آتن که من حضور داشتم هیچ کشتی گیری از شهر مشهد به المپیک راه پیدا نکرده است. امیدوارم روزی از این مدرسه، کشتی گیرانی راهی تیم های ملی شوند.

وی ادامه داد: در هر کجا کشتی باشد دوست دارم خدمتی بکنم اما در شرایط کنونی با فدراسیون همکاری ندارم. البته در گذشته همکاری هایی با فدراسیون داشتم اما از سوی مسئولان فدراسیون این همکاری قطع شد.

خدایی با اشاره به اینکه باید کشتی گیران را تا المپیک از نظر جسمی و روحی آماده نگه داشت گفت: امسال شرایط سخت است و باید با برنامه‌ای حساب شده عمل کنیم. البته باید برنامه‌ریزی‌ها از چهار سال قبل انجام می‌شد و زمان زیادی باقی نمانده است. نتایجی که در مسابقات جهانی رقم خورد، نگران کننده بود که البته جوانان در مسابقات جهانی کم تجربه بودند.

وی افزود: البته کشتی گیران جوان با تجربه‌ای که تا المپیک به دست می آورند دیگر بهانه ای نسبت به کم تجربگی نخواهند داشت. کشتی گیران ایران پتانسیلی دارند که می توانند در المپیک نتیجه خوبی بگیرند. در ورزش ما برنامه‌ریزی‌ها در دقیقه 90 است و برای المپیک یک ماه آخر توجه ها زیاد می شود.

دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه در آمد برخی ورزشکاران زیر خط فقر است، خاطر نشان کرد: ورزشکاران المپیکی مبلغ دو میلیون تومان از سوی کمیته بین المللی دریافت می کنند که این مبلغ برای یک ورزشکار ناچیز است. با توجه به هزینه های ورزشکاران و دغدغه هایی که برای دوران بعد از قهرمانی دارند باید به لحاظ مالی کاملا تامین شوند. کمیته ملی المپیک باید حمایت های مادی و معنوی بهتری از ورزشکاران داشته باشد. اکثر کشورها برای المپیک جوایزی را از حالا مشخص کرده‌اند اما هنوز از سوی مسوولان ورزش کشور جایزه ای برای ورزشکاران در نظر گرفته نشده است که جای سوال دارد.

خدایی همچنین گفت: در کشتی فرنگی زمان را از دست داده ایم. در طی دو سالی که بنا، سرمربی کشتی فرنگی در راس تیم حضور نداشت، خلاء به وجود آمد. در این فاصله باقی مانده نیز انتظار معجزه نباید داشت و توقعمان باید کمتر شود. اما با توجه به پتانسیل خوب کشتی فرنگی و مدیریت قوی بنا، به کسب نتایج خوب در المپیک امیدوارم. در کشتی آزاد هم اکثر سهمیه ها گرفته شده و حالا برنامه‌ریزی بهتری می‌توان داشت تا بهترین نتایج در المپیک به دست آید.