~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا امید نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کسب مدال برنز در رقابت‌های کشتی فرنگی ارتش‌های جهان اظهار کرد: این مسابقه‌ها پیش‌درآمدی برای حضور جدی در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و رقابت‌های دیگر در تیم ملی بود و پس از دوری 14 – 15 ماهه از مسابقه‌ها، به نظرم شروع خوبی برای من بود و از کسب این نتیجه راضی هستم.

وی با بیان اینکه سطح رقابت‌های کشتی فرنگی ارتش‌های جهان بالا بود، گفت: در اوزانی مثل 59، 66، 98 و 130 کیلوگرم واقعا سطح رقابت‌ها بالا بود. مثلا در همین وزن 66 کیلوگرم قهرمان روس جهان و المپیک حضور داشت و اوت شد یا کشتی‌گیر لهستانی که دارنده مدال برنز جهان بود از دور رقابت‌ها کنار رفت. روس‌ها با تمام توان خود به این رقابت‌ها آمده بودند و حضور کشتی‌گیران سرشناس باعث افزایش سطح مسابقه‌ها شده بود. البته ما همگی تلاش کردیم و باید برای همین کسب مدال برنز هم قدردان باشم و خدا را شکر کنم.

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم تیم ملی افزود: داوری‌ها به هیچ وجه خوب نبود و هر کشتی‌گیری که با نمایندگان کره جنوبی مسابقه داشت، قبل از دیدار 4-5 امتیاز عقب بود و داوران هوای کشتی‌گیران کره جنوبی را داشتند. در دیدار من با حریف کره‌ای نیز حق‌خوری کردند و باعث شکستم در آن مبارزه شدند. البته حریفم قهرمان 2013 آسیا بود و کشتی‌گیر خوبی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های ارتش‌های جهان برای تیم ایران خوب بود گفت: مسئولان تیم زحمات‌ زیادی برای موفقیت کشتی‌گیران کشیدند و با وجود اینکه تمرین آنچنانی نداشتیم اما توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم. هدف اصلی من حضور در اولین گزینشی رقابت‌های المپیک و بعد هم تمرکز بر روی تمرین‌های تیم ملی خواهد بود تا ان‌شاءالله با نظر کادر فنی و کسب موفقیت بتوانم دو بنده تیم ملی را در المپیک بر تن کنم.

نوروزی درباره این گفته بنا که از او انتظار داشته مدال طلای این رقابت‌ها را به دست بیاورد گفت:‌ بنا خودش کارشناس بزرگی در کشتی محسوب می‌شود. دوست دارم کسانی که درباره این نتایج کارشناسی می‌کنند واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنند. من پس از مسابقه‌های جهانی 2014 ازبکستان به دلیل پیگیری کار درمانم 7 ماه از کشتی دور بودم. بعد از آن هم با شرایطی نامساعد در فاصله 10 روز مانده تا رقابت‌های انتخابی تیم ملی به تمرین‌ها بازگشتم و با شرایط بسیار بدی کشتی گرفتم. در مجموع مدت زمان زیادی بود که از کشتی دور بودم ضمن اینکه در رقابت‌های ارتش‌های جهان مشاهده کردم داوری‌ها به کلی تغییر کرده و قوانین نیز با گذشته قابل قیاس نیست و اختیارات داوران نیز زیاد شده است.

دارنده مدال طلای المپیک درباره برنامه‌های خود در تیم ملی گفت: در این 10 ماه مانده تا المپیک به طور کامل در اختیار کادر فنی و تیم ملی خواهم بود تا هر کجا که لازم باشد چه در رقابت انتخاب تیم ملی و چه در تورنمنت‌های دیگر کشتی بگیرم. ان‌شاءالله با تمام توان تمرین می‌کنم تا بتوانم بار دیگر برای تیم ملی به روی تشک بروم.

وی درباره کار سختش برای پوشیدن دو بنده تیم ملی با وجود نفراتی چون افشین بیابانگرد، محمدعلی گرایی و مهدی زیدوند خاطرنشان کرد: برای من فرقی نمی‌کند چه کسانی در این وزن حضور دارند. البته آن‌ها دوستان من هستند و احترام‌شان بر من واجب است اما من صددرصد به فکر حضور در المپیک هستم و در این راه کوتاه نمی‌آیم. هر کشتی‌گیری که ادعای پوشیدن دو بنده تیم ملی در وزن 66 کیلوگرم را دارد بهتر است در رقابت‌های انتخابی خود را نشان بدهد.

نوروزی با اشاره به بازگشت دوباره بنا به تیم ملی گفت: از اینکه بنا مجددا به کشتی فرنگی بازگشت خوشحالم. امیدوارم با همکاری فدراسیون و همه کسانی که برای کشتی زحمت می‌کشند باز هم نتایج خوبی را در المپیک به دست بیاوریم. البته مشکلات بر سر راه کشتی همواره وجود داشته اما باید همگی دست به دست هم بدهیم تا باز هم با کسب نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم.