به گزارش از پارس به نقل از خبرگزاری فارس، به بهانه جشن تولد 41 سالگی اسطوره باشگاه یوونتوس به گوشه‌ای از افتخاراتش اشاره‌ می‌شود. پله از وی در جشن 100 سالگی فیفا در میان 125 بازیکن برتر جهان نام برد. ستاره برزیلی رونالدینیو از وی به عنوان الگوی خود نام برده‌است. او همچنین توسط آرای جشن طلایی یوفا به عنوان بهترین بازیکن اروپایی در 50 سال گذشته انتخاب شده است. در سال 2000 بعنوان پر درآمدترین فوتبالیست دنیا شناخته شد به غیر از سه جایزه که در ایتالیا به او تعلق گرفته، برنده جایزه پای طلایی هم شده است. این جایزه به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که از لحاظ اخلاقی و تکنیکی بهترین باشند.

این همه القاب برای کسی است که به پیراهن یوونتوس تعصب داشت و در 19 سال حضورش خوش درخشید او کسی نیست جز آلکساندرو دل‌پیرو.

بهترین زننده ضربه آزاد دنیا که لقب پادشاه ضربات ایستگاهی به او داده شده است و حتی دیوید بکام مرد لحظه‌ها می‌گوید هنوز نتوانستم مانند دل‌پیرو ضربه ایستگاهی بزنم. هوادارن یووه به نقطه‌ای از زمین بازی لقب محوطه دل‌پیرو داده‌اند که در واقع جایی در سمت چپ محوطه جریمه حریف است که الکس همواره گلهای زیادی را از آن منطقه به ثمر رسانده‌است.

الکس بهترین گلزن تاریخ یووه است. همچنین او به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد. دیگو آرماندو مارادونا درباره او گفته‌است: گاهی احساس می‌کنم سن دل‌پیرو هیچگاه بالا نمی‌رود. همچنین به دل‌پیرو لقب پسر طلایی فوتبال ایتالیا را هم داده‌اند.

باشگاه یوونتوس به مناسبت جشن 41 سالگی دل‌پیرو شناسنامه‌ای از افتخارات او به همراه باشگاه را تهیه و منتشر کرده است.