به گزارش پارس نیوز،به نقل از فارسموضوع سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران این روزها بسیار داغ است و به قول معروف هر دم از این باغ بری می‌رسد. کواچ به ایران آمد و آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد تا فدراسیون والیبال راحت‌تر بتواند برای آینده تیم ملی تصمیم‌گیری کند.

چند راه پیش‌روی کواچ و فدراسیون ایران وجود داشت؛ اول اینکه بوبان بماند و دستیاران خود را تقویت کند و دیگری اینکه با این مربی صربستانی قطع همکاری شود. با توجه به شرایط به نظر می‌رسد که گزینه دوم یعنی قطع همکاری با کواچ محتمل‌تر از راه اول است، چراکه شنیده شده فدراسیون والیبال به طور غیر رسمی مذاکره‌اش را با چند گزینه آغاز کرده است.

یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران که این روزها نامش در محافل رسمی و غیررسمی مطرح می‌شود، رائول لوزانو است. وی بازیکن سابق و مربی آرژانتینی والیبال است که در رده باشگاهی سرمربیگری تیم‌های مطرح رکس پوردنونه، اسپولتو، سیسلی ترویزو، متروپولیتن، ایراکلیس تسالونیکی، پالرمو و ماچراتا را بر عهده داشت و از سال 2005 تا 2008 سرمربی تیم ملی والیبال لهستان بود. وی توانست این تیم را به مدال نقره قهرمانی جهان در سال 2006 برساند و در المپیک 2008 لهستان با هدایت او به مقام پنجم اکتفا کرد. رائول لوزانو در سال 2009 هدایت تیم ملی والیبال آلمان را برعهده گرفت و تا سال 2011 نیز سرمربی ژرمن‌ها بود.

یکی از نزدیکان رائول لوزانو ، خبر مذاکره فدراسیون والیبال با رائول لوزانو را تایید کرد و گفت: رائول مذاکراتی با فدراسیون والیبال ایران انجام داده است که این مذاکرات از طریق ایمیل صورت گرفته است. لوزانو برای تایید نهایی باید شرایط را بیشتر بررسی کند تا بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. فکر می‌کنم تکلیف لوزانو با فدراسیون ایران تا کمتر از یک ماه دیگر مشخص شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که فدراسیون والیبال تصمیمش را برای قطع همکاری با کواچ گرفته است و از حالا به دنبال جایگزین برای وی است. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال اخیراً اعلام کرده است یا کواچ را نگه می داریم و دستیاران خوبی در اختیار وی قرار می دهیم و یا باتوجه به محدودیت زمانی که داریم یک مربی بهتر از کواچ که شرایط مناسب تر از او برای حضور در ایران داشته و البته سرشناس هم باشد را انتخاب می‌کنیم، اما پیش از آن باید تکلیف کواچ را روشن کنیم.