به گزارش پارس به نقل از مهر، اسلوبودان کواچ در خصوص اینکه چرا هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفت، عنوان کرد: من خیلی خوب از کیفیت بازیکنان ایرانی با خبر هستم چرا که در تیم‌های پگاه ارومیه و آذرپیام بازی کرده‌ام. وظیفه خیلی سختی را بعد از ولاسکو بر عهده گرفتم چرا که یکی از بهترین مربیان دنیا است ولی من به توانایی خودم و بازیکنان ایمان دارم که به همین خاطر به ایران آمده‌ام.

وی افزود: دلیل خوبی برای آمدن به ایران دارم چرا که آقای ولاسکو گفته بود که این نهایت توانایی تیم ایران است ولی من چنین باوری را ندارم و امیدوارم که بازی‌های بهتری را از تیم ایران در آینده خواهیم دید. دنبال این هستیم تا شرایط را بهتر از گذشته کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص سقف توانایی‌های تیم کشورمان بیان کرد: من تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا ببینیم که سقف تیم ما تا کجا هست. در این لحظه با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنیم. برزیل تیم اول دنیا است، ایتالیا سوم و لهستان هم ششمین تیم دنیاست. ما به دنبال تداوم بازی‌های خوب هستیم نه اینکه یک بازی خوب باشیم و یک بازی بد. این سقف توانایی تیم ملی نیست. همه باید بدانیم که دستیار من یک ماه زودتر به ایران آمد تا تحلیل خوبی داشته باشد. وقتی هم من به تهران آمدم کار را به بهتر انجام دادیم.

کواچ در خصوص حمایت‌های مردم از تیم ملی کشورمان گفت: فقط می‌خواهم از آنها تشکر کنم چرا که هر امتیازی که کسب می‌کنیم مدیون آنها هستیم. با این هواداران 20 درصد بیشتر توانایی داریم. آنها فوق‌العاده هستند و بازیکنان ما وقتی این حمایت‌ها را می‌بینند انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.

وی که در برنامه توپ و تور تلویزیون حضور یافته بود، ادامه داد: من فکر می‌کنم که تنها زمین والیبال تعیین کننده نیست و باید رابطه خوبی با مردم داشته باشیم. ایرانی‌‎ها همیشه دنبال این هستند که بهترین‌ها را داشته باشند. ما باید این روند صعودی را گام به گام داشته باشیم تا به بهترین نتایج را کسب کنیم ولی این شاید همیشه امکانپذیر نباشد چون باید شرایط تیم‌های مقابل را هم در نظر بگیریم اما تاکید ما این است که همیشه بهترین نمایش را ارایه کنیم.

سرمربی صربستانی تیم کشورمان درباره ارتباط خود با مربیان باشگاهی بیان کرد: من در حال حاضر رابطه خیلی خوبی با حسین معدنی و دیگر همکاران دارم. آنها شناخت بسیاری خوبی از بازیکنان و باشگاه‌ها دارند. ما خیلی تبادل نظر داریم و البته در آینده با باشگاه‌ها ملاقات‌هایی خواهیم داشت و ایده‌های خودم را خواهم گفت. همه باید بدانند هدف چیست و به طور حتم هدف اصلی تیم ملی است.

کواچ درباره بازی یکشنبه شب تیم ملی برابر لهستان تاکید کرد: این بازی خیلی مهم است. ما کیفیت خوبی داریم ولی نیاز به تمرکز داریم. در بازی اول سه ست را برنده شدیم ولی من از بازیکنانم خواستم این بازی را فراموش کنند و به دیدار روز یکشنبه فکر کنند. ما امروز هم در این باره تمرین کردیم. گروه ما بسیار سخت است و برایمان خیلی مهم است که بتوانیم برنده شویم.

وی در خصوص اینکه در صورت صعود به مرحله بعدی لیگ جهانی در دو دیدار باقی مانده در زمین لهستان با یاران ذخیره به میدان خواهد رفت یا خیر عنوان کرد: باید بگویم که از کلمه امید هم عبور کنیم. اگر ما نتایج خوبی را داریم برای این است که 15 بازیکن خیلی خوب دارم. من با 12 بازیکنی که هم اکنون آماده هستند به بازی بعدی گام می‌گذاریم. اگر ما در گروه خود اول بشویم با تیم دوم گروه بعدی یا اگر دوم بشویم با تیم اول گروه بعد بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: من نمی‌خواهم که سرعت تیم ملی را بگیریم و شاید در لهستان از بازیکنان دیگر استفاده کنیم ولی نمی‌خواهیم روند خود را از دست بدهیم. در لهستان والیبال ورزش اول است و 10 تا 15 امتیاز به سالن می‌روند. ما به دنبال دو برد در زمین لهستان هستیم بنابراین از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که ما را به برد برسانند.

کواچ درباره اینکه همچنان تمرین می‌کند یا خیر گفت: من دوست ندارم مربیان را با شکم بزرگ ببینم و احساس می‌کنم که باید نمونه خوبی برای بازیکنان باشم. دیگر بازی نمی‌کنم ولی باید بدن خودم را آماده نگه دارم که برای همین تنبلی را در تمرینات ندارم.

مربی صربستانی تیم ملی درباره دوران بازیگری خود خاطرنشان کرد: مهمترین خاطره‌ام قهرمانی در المپیک سیدنی است. برای هر ورزشکاری این رویا وجود دارد که در المپیک کسب کند. من خوشحالم که یک مدال برنز و یک طلای المپیک را در کارنامه دارم.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان ایرانی برای پیشرفت بیشتر باید چه نکاتی را مد نظر قرار بدهند تصریح کرد: مهم‌ترین چیز برای من والیبال است و برای همین در کنار آنها حضور ندارم. من در هر لحظه به والیبال فکر می‌کنم. به نظرم مستعد بودن تنها پنج درصد قضیه است ولی باید سخت تلاش کرد. من توصیه‌ام این است که نظم و سخت تلاش کردن را در نظر داشته باشند و برای رسیدن به اهداف بالا باید در مدارس کار شود. باید به آنها یاد داده شود که چطور به ورزش عشق بورزند.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه خود پس از لیگ جهانی برای حفظ آمادگی بازیکنان گفت: باید چند روزی را به بازیکنان استراحت داد چرا که آنها سه ماه کامل را با تیم ملی سپری کردند و خانواده خود را ندیده‌اند. برای اینکه خوب ادامه بدهند باید شاداب باشند. برای همین به آنها مدتی را استراحت می‌دهیم تا با شادابی برای مسابقات جهانی لهستان آماده شوند.

ما می دانیم که در مسابقات قهرمانی جهان بازی‌های سطح بالایی برگزار خواهد شد. آقای ولاسکو کارهای خوبی را انجام داده و ما در ماه مرداد با تیم آمریکا بازی خواهیم کرد. آنها از ما هراس دارند و شناخت زیادی نیز برای‌شان از تیم ایران وجود ندارد. من فکر می‌کنم در ماه‌های آینده با بازی‌هایی که برگزار می‌کنیم خودمان را کاملا آماده نگه داریم. ضمن اینکه تورنمنت‌هایی را در تهران برگزار خواهیم کرد. از نظر فیزیکی و تکنیکی باید بازیکنان را آماده نگه داریم.