به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس نصرالله‌ پریچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حکم ابطال انتخابات فدراسیون شطرنج اظهار داشت: به نظر من با توجه به اینکه کامبوزیا استعفا کرد و قرار است انتخابات جدید برگزار شود، انتخابات قبلی عملاً باطل می‌شود. کامبوزیا نایب رئیس فدراسیون جهانی شده است و حالا مقرر شده که وزارت ورزش انتخابات جدیدی را برگزار کند.

وی ادامه داد: افرادی که برای دور جدید ثبت‌نام کرده‌اند ورزشی هستند و تلاش می‌کنیم در فرصت مناسب انتخابات را برگزار کنیم تا حاشیه‌ها زودتر تمام شود و رئیس جدید برای برگزاری مسابقات گرند‌پری تمرکز کند.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: اگر کامبوزیا می‌ماند باید پاسخگو می‌شد. مسئولان حقوقی وزارت ورزش و آقای خادم باید حکم را بگیرند و بررسی کنند و سپس اظهار نظر کنند. به نظر من حالا که کامبوزیا رئیس فدراسیون نیست و این رای هم عملاً معنایی ندارد. رای صادر شده باید به وزارت ابلاغ شود و اگر به حوزه سجادی هم ارسال شود مسئولان حقوقی باید وارد عمل شود و پس از بررسی نتیجه را اعلام کنند.

وی درمورد برگزار انتخابات فدراسیون شطرنج عنوان کرد: در حال حاضر بحث استعلام مطرح است و 70 درصد از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تایید شده‌اند. فکر می‌کنم تا هفته آینده تایید نهایی افراد به صورت کتبی اعلام شود. من خودم ثبت‌نام نکرده‌ام و تنها به دنبال برگزاری یک مجمع بدون حاشیه هستم.

پریچهره درمورد زمان برگزاری انتخابات گفت: فکر می‌کنم انتخابات فدراسیون شطرنج بنا به گفته سجادی تا اواخر آذر ماه برگزار می‌شود.