به گزارش پارس به نقل از نسیم، سایت بازی‌های آسیایی اینچئون در گزارشی ۱۰ ورزشکار و تیم برتر این رقابت‌ها را معرفی کرد که نام احسان حدادی، ورزشکار پرتاب دیسک تیم ایران نیز در آن دیده می‌شود. این سایت در گزارش خود ۱۰ تیم و ورزشکار برتر این رقابت‌ها را معرفی کرده است:


- چیساتو فوکوشینا از ژاپن

سریعترین زن در آسیا که به دنبال تکرار مدال طلا در اینچئون است.

- احسان حدادی از ایران

برنده پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰. حدادی برای موفقیت در کره جنوبی با این مسابقات نا آشنا نیست. در رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۱۱ به مدال برنز دست پیدا کرد و اولین ایرانی بود که مدال جهانی این رشته را کسب می‌کرد. حدادی در المپیک لندن در تابستان ۲۰۱۲ به مدال نقره رسید.

- پارک تی‌وان از کره‌جنوبی

این ورزشکار کره‌ای با حضور در دو دوره بازی‌های آسیایی تسلطش را در شنا نشان داده و در مجموع ۶ مدال طلا، نقره و برنز در کارنامه دارد.

- اسوتلانا رادزیویل

مدال طلای بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۰ در پرش ارتفاع را کسب کرده است. این ورزشکار زن رکورد یک متر و ۹۵ سانتی‌متر را به نام خود ثبت کرده در حالی که بهترین رکورد پیش از این یک متر و ۹۸ سانتی‌متر بود.

- سادها سینگ از هند

وی در بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگجو به مدال طلای دوی با مانع دست پیدا کرد. زمان این ورزشکار زن در بازی‌های آسیایی ۹:۵۵. ۶۷ بود یک رکورد ملی و شخصی. سینگ بعدها دو رکورد برای مرحله مقدماتی المپیک لندن شکست.

- تیم امدادی مردان از چین

این تیم در ۴ در ۱۰۰ متر به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید و رکورد جدیدی هم ثبت کرد. تیم ملی چین در سال ۱۹۹۰ در بازی‌های آسیایی چین هم به عنوان قهرمانی رسیده بود.

- تیم کریکت مردان بنگلادش

این تیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ به عنوان قهرمانی رسید

- والیبال ساحلی بانوان چین

دو تیم چینی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ راهی فینال شدند که ترکیب ژو چن و ژانگ ژی توانست به راحتی بر دیگر تیم هموطن خود غلبه کرده و به مدال طلا برسد.

- تیم سپک‌تاکرای بانوان تایلند

این تیم در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ توانست با غلبه بر چین به مدال طلا برسد.. تیم سپک تاکرای تایلند از سال ۱۹۹۸ تا کنون در بازی‌های آسیایی به ۳ عنوان قهرمانی رسیده است.

- تیم واترپلوی مردان قزاقستان

بررسی ۲۰ سال اخیر تیم واترپلوی مردان قزاقستان نشان می‌دهد شکست دادن این تیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ سخت است. این تیم ۴ قهرمانی از ۵ رقابت برگزار شده این رشته در بازی‌های اسیایی از سال ۱۹۹۴ را در کارنامه دارد.