به گزارش پارس به نقل از دانشجو، کنفرانس مطبوعاتی سومین دوره مسابقات جام فجر در حالی عصر امروز در آکادمی بین المللی تنیس روی میز برگزار شد که زارع پور رئیس این فدراسیون در جمع خبرنگاران گفت: در رقابت های جام فجر ۱۳ تیم خارجی حضور دارند و تنها تیم های پاکستان و مصر غایب هستند که دلیل آن را مصری ها مسائل سیاسی اعلام کردند و پاکستان نیز به دلیل عدم دریافت ویزا غیبت دارد.

وی در ادامه افزود: این رقابت ها فردا در بخش انفرادی به پایان می رود، در بخش تیمی مردان نیز ایران، هند و تیم های روسیه و ایران ب در سکوی اول تا سوم ایستاده اند در بانوان نیز هند و مجارستان نیز اول و دوم شدند و ایران و قزاقستان نیز مشترک سوم شدند.

رئیس آکادمی بین المللی تنیس روی میز یادآورد شد: دراین رقابت ها ۲۰ هزار دلار جایزه اهدا می شود که ۱۲ هزار دلار آن در بخش آقایان و هشت هزار دلار در بخش بانوان است.

وی یادآور شد: براساس خواسته وزارت ورزش این رقابت ها در بهمن ماه برگزار شد که به همین دلیل مجارستان نتوانست شرکت کند اما برنامه ریزی کرده ام تا جهت آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی ژاپن اردوی مشترکی را با مجارستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۸۹ سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی اعلام کردند که ۵۰ درصد از بودجه فدارسیون ها باید توسط آنها تأمین شود و ما نیز در همین راستا در سال گذشته دو برابر بودجه وزارت و امسال نیز برابر با بودجه وزارت درآمد داشتیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت کمک به ورزش از مالیات معاف می شوند اما این موضوع از برنامه پنجم حذف شد و ما نیز با مناف هاشمی مذاکره کردیم تا در ورزش نیز از این معافیت برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: برای تأمین هزینه ها و هدیه این رقابت ها مشکلی نداریم و با چند اسپانسر صحبت کردیم.

وی در خصوص جوایز ورزشکاران نیز گفت: اگر همه فدارسیون ها جوایز ورزشکاران ایرانی را ریالی پرداخت می کنند پیشنهاد خوبی است و ما از آن استقبال می کنیم.

زارع پور در خصوص غیبت برخی از ورزشکاران در این رقابت ها گفت: ما کسی را محدود نکردیم که در این رقابت ها شرکت نکند ایران در این رقابت ها سه تیم داشت ولی اولویت ما با بازیکنانی بود که کمتر از ۳۰ سال داشتند در تیم ملی ب که ترتیبی از جوانان و با تجربه ها بود تلاش کردیم تا از بازیکنان زیر ۳۰ سال استفاده کنیم.

وی در خصوص عدم حضور ورزشکاران در رقابت های بین المللی به دلیل مشکلات مالی فدراسیون گفت: من در فدراسیون پول دارم ولی قرار نیست که این پول را جایی هزینه کنم که می دانم ورزشکار در بازی اول می بازد؛ اگر کسی با هزینه خود در مسابقات شرکت کند و عنوان کسب کند ما نیز هزینه های او را صد درصد پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی که برای برگزاری مسابقات بین المللی هزینه می کنیم باید حداقل این رقابت ها رنکینگ جهانی داشته باشد و در تقویم جهانی ثبت شود و زنان نیز در آن حضور داشته باشند که رقابت های جام فجر نیز شامل این شرایط است به علاوه در نظر داریم از ستارگان جهان آسیا دعوت کنیم و رقابت های بیشتری برگزار کنیم همچنین ۲۵ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه سال آینده ۱۲ کشور خارجی در رقابت های غرب آسیا شرکت می کنند این رقابت ها در اردوی مناسبی محدود می شود.

وی در خصوص انتخاب شهنازی و حضور وی در کمیته ملی المپیک گفت: شهنازی از دوستان خوب من است ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم اما در بحث بین المللی و مسابقات روابط ما حسنه است و اگر مساعدت های وی نبود برای مسابقات پول به دست ما نمی رسید.

وی در خصوص سربازی نوشاد عالمیان نیز گفت: با سردار باران چشمه صحبت کردیم و قرار شد به عالمیان دفترچه خدمت بگیرد و او به ما کمک کند در لیگ آلمان نیز حتی اگر سرباز باشد بدون مشکل می تواند شرکت کند.