به گزارش پارس، ایسنا به نقل از اکسپرس نوشت: دیگو کاستا یکی از خشن‌ترین بازیکنان فوتبال است که معمولا در هر بازی با یکی دو بازیکن درگیر می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا این بازیکن بارها محروم شود و تاکنون 6 جلسه از همراهی چلسی محروم بوده است. البته او چندین بازی را نیز به خاطر مصدومیت از ترکیب چلسی دور بوده است. با این حال، بازیکن مورد علاقه ژوزه مورینیو در چلسی محسوب می‌شود.

دیگو کاستا در گفت‌وگو با اکسپرس گفت: می‌خواهم تاکید کنم فقط از خدا می‌ترسم. فکر می‌کنم چیز خوبی نیست اینکه شما از کسی ترسی داشته باشید. برای خانواده، همسر و دخترم احترام قائلم ولی تنها از خدا می‌ترسم. اگر فرد تنومندی هم در خیابان بخواهد با من درگیر شود، از او نخواهم ترسید و فقط به او احترام می‌گذارم. در زندگی، همیشه همینطور بودم و هیچ‌وقت از کسی نترسیدم و تنها کار خودم را انجام دادم. فوتبال را در خیابان یاد گرفتم و همیشه با دوستانم در خیابان بودیم و تمام درگیری‌های خیابانی را به یاد دارم. هیچ‌وقت، هیچ شخصی با من اصولی فوتبال بازی نکرد.

مهاجم اسپانیایی چلسی در ادامه گفت:‌ هیچ‌وقت با داورها مشکلی نداشتم و محرومیتی هم نداشتم که به خاطر داورها بوده باشد. همیشه به داورها احترام می‌گذارم. بعضی وقت‌ها داوران به من کارت زرد می‌دهند که اصلا درست نبوده است ولی من کاری انجام نمی‌دهم. امیدوارم داورها با من رفتار متفاوتی نسبت به بازیکنان دیگر داشته باشند.

کاستا درباره رفتارش در خارج از زمین نیز گفت:‌ فکر می‌کنید همیشه در رختکن و تمرینات هم بازیکنی پرهیاهو هستم؟ خیر، اشتباه می‌کنید. در تمرینات و اردوهای تیم اغلب با هم‌تیمی‌هایم می‌خندیم و با بازیکنان دیگر سرگرم هستیم. در واقع تنها کسی که می‌تواند در تیم ما همه را بخنداند،‌ من هستم. البته برای فهم آن باید از جان تری تقاضا کنم تا حرف‌های مرا ترجمه کند. برایم فرقی ندارد چه کسی در باشگاه چه مسئولیتی دارد. به همه بازیکنان و مربی‌ها احترام می‌گذارم و همه‌شان برایم خیلی مهم هستند. رابطه خیلی خوبی با بازیکنان دیگر دارم. شرایطم در چلسی طوری است که همه می‌دانند چه کاره هستم. وقتی یکبار در تمرینات بودیم، با اسکار و رامیرس تصمیم گرفتم تا اتاق فیزیوتراپ تیم را به هم بزنم تا او نتواند شب بخوابد. قبل از بازی به اتاق او رفتم و تمام وسایل او را پخش کردم تا او نتواند بخوابد. وقتی او متوجه این موضوع شد، همان موقع حدس زد که این اتفاق می‌تواند کار من باشد نه بازیکن دیگری!

کاستا در ادامه درباره تغییر سبک بازی‌اش گفت: واقعا حمایت کامل را از سوی مربی، باشگاه و هواداران خودی دارم. پس به نظر سایرین اهمیتی نمی‌دهم و وقتم را هم نمی‌گیرد. تا وقتی که مربی، باشگاه یا هواداران از من نخواهند، سبکم را تغییر نمی‌دهم. نیازی به تغییر نمی‌بینم. اشتباهی انجام نداده‌ام. در دوره فوتبالم، بارها سایر بازیکنان روی من مرتکب خطا شده‌اند اما به مانند یک بچه گریه نکردم. پس فکر می‌کنم هواداران می‌بینند تا چه اندازه ناعادلانه است. هرگز با داورها مشکلی نداشتم. هیچکدام از محرومیت‌هایم به دلیل انجام رفتاری نسبت به آنها نبوده است. گاهی کارت گرفته‌ام اما آن‌هم تنها بخشی از بازی بوده و نرمال است. امیدوارم آنها طور دیگری مرا ببینند. فکر می‌کنم همه افرادی که در این بازی هستیم حرفه‌ای هستیم و در راه خود حرکت می‌کنیم. خیلی از بازیکنان وقتی کوچکترین حرکتی روی آنها انجام می‌دهید، مثل بچه گریه می‌کنند در حالی که اگر من این اخلاق را داشتم هیچ‌وقت نمی‌توانستیم در طول 90 دقیقه فقط رو به جلو حرکت کنم.

کاستا درباره مشکل چلسی در این فصل گفت: این فصل از همان ابتدا روزی دو جلسه تمرین کردم و تمرکز زیادی هم داشتم ولی البته مصدومیت باعث شده بود تا کمی اضافه وزن داشته باشم. این را قبول دارم کمی کند شده بودم ولی دو هفته است که بار دیگر بهتر شده‌ام و فعالیت زیادی در زمین دارم. در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارم و هیچ مشکلی برای همراهی تیمم ندارم. نتایجی که ما در این فصل کسب کردیم به هیچ وجه در شان تیمی چون چلسی نبوده است ولی همه می‌دانیم که بازیکنانی در ترکیب هستند و مربیانی روی نیمکت هستند که قابلیت تغییر این اوضاع را دارند. نمی‌دانم چرا در انگلیس همه از چلسی متنفر هستند ولی ما اینجا به خاطر هواداران‌مان تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

چلسی فردا (شنبه) باید در لیگ برتر برابر وستهام به میدان برود. این دیدار در آپتون پارک برگزار خواهد شد. وستهام با استوان بیلیچ کروات، نتایج خوبی در این فصل کسب کرده است که از جمله شکست دادن منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول در زمین خودشان بوده است.

آبی‌پوشان لندنی در اواسط هفته نیز در جام اتحادیه برابر استوک سیتی به میدان خواهند رفت که این دیدار نیز در زمین حریف برگزار می‌شود.