به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا ختیک تسابولوف در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور در لیگ برتر کشتی به همراه تیم کشتی آزاد بیمه رازی اظهار کرد: این رقابت‌ها مانند دوره قبل در سطح خیلی خوبی بود و تعدادی از کشتی‌گیران طراز اول ایران در لیگ شرکت کردند که باعث شد سطح رقابت‌ها در حد بالایی باشد. با حریفان خوب و قابل احترامی مبارزه کردم و خوشحالم از اینکه توانستم در تمام دیدارها به پیروزی برسم.

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ جهانی کشتی نیز به همراه تیم بیمه رازی شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: درباره آینده نمی‌توانم به طور قطع صحبت کنم اما علاقه‌مند هستم که باز هم فرصتی پیش بیاید و برای این تیم در لیگ جهانی کشتی بگیرم. البته باید تمامی جوانب بررسی شود تا در نهایت تکلیف این موضوع مشخص شود. اگر پیشنهاد خوبی مطرح شود و شرایط برایم مهیا باشد، دوباره به ایران خواهم آمد و در لیگ جهانی کشتی خواهم گرفت.

وی درباره غیبت در مسابقه‌های جهانی لاس‌وگاس به دنبال باخت مقابل قاضی‌ماگومدوف در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه خاطرنشان کرد: در کشتی که مقابل ماگومدوف به روی تشک رفتم شرایط عادلانه‌ای برقرار نبود و به نظرم اشتباهات داوری در پیروزی ماگومدوف تاثیرگذار بود که همین موضوع باعث شد نتوانم امسال در مسابقه‌های جهانی شرکت کنم و از این بابت بسیار ناراحت شدم. اما فرصت حضور در تیم ملی باز هم برایم پیش خواهد آمد و این بار با تمام وجود کشتی می‌گیرم تا هیچ اشتباه و یا موضوع دیگری باعث خط خوردنم از تیم ملی نشود.

تسابولوف با بیان اینکه از کسب مدال طلا توسط رقیبش در مسابقه‌های جهانی بسیار خوشحال شده است، افزود: وقتی که ماگومدوف موفق شد حسن یزدانی را در دیدار فینال شکست دهد و بر سکوی نخست دنیا قرار گیرد بسیار خوشحال شدم چرا که او نیز هموطن من است و من هم مانند تمامی مردم روسیه از این بابت احساس غرور کردم. اینکه ماگومدوف نیز توانست به مدال طلای جهان برسد، نشان می‌دهد کشتی روسیه بسیار غنی است و همچنان قدرت دنیا محسوب می‌شود.

آزادکار وزن 70 کیلوگرم تیم ملی روسیه درباره برنامه‌های خود برای حضور در المپیک ریو نیز گفت: به احتمال فراوان به وزن 74 کیلوگرم می‌روم تا بتوانم در المپیک حضور پیدا کنم چرا که وزن 70 کیلوگرم در المپیک برگزار نمی‌شود. باید حریفان مهم داخلی مانند دنیس چارگوش و گدویف را از پیش رو بردارم تا به تیم ملی برسم. امیدوارم پس از آن نیز با تمرکز بر روی حریفان جهانی، بتوانم در المپیک به موفقیت برسم.

وی درباره احتمال رقابت او با چهره‌هایی نظیر جردن باروز و حسن یزدانی در رقابت‌های المپیک گفت: اینکه باروز موفق شده تاکنون چند مدال طلای جهان را به دست بیاورد، نشان از قابلیت‌های او دارد. تاکنون در این وزن کشتی نگرفته‌ام و نسبت به دیگر رقبا خیلی شناخت ندارم. اما امیدوارم بتوانم در صورت حضور در المپیک، بهترین عملکرد را نشان دهم.البته کشتی‌های حسن یزدانی را در مسابقات جهانی دیدم و دوست دارم با او در المپیک روبرو شوم.

تسابولوف با تاکید بر اینکه کشتی روسیه جزو برترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود گفت: ما حتی این شانس را داریم که در 6 وزن هم به مدال طلای المپیک برسیم چرا که کشتی‌گیران ما هیچ چیزی از رقبای خارجی کم ندارند. حضور چهره‌هایی نظیر عبدالرشید سعدالله‌یف در وزن 86 کیلوگرم و یا رامونوف در وزن 65 کیلوگرم نشان از قدرت تیم روسیه دارد. سایر نفرات نیز از شاخص‌ترین کشتی‌گیران دنیا محسوب می‌شوند.

وی در پایان با تشکر از مسئولان و کادر فنی تیم بیمه رازی اظهار کرد: از حضور مجدد در ایران بسیار خوشحال شدم و از اینکه توانستم در ایران و مقابل تماشاگران کشتی بگیرم، احساس رضایت دارم و از برخورد گرم مردم ایران نیز هیجان‌زده هستم.