به گزارش پارس به نقل از ایسنا مربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که منعی برای حضور کشتی‌گیران تیم ملی در مرحله اول لیگ وجود ندارد تصریح کرد: البته کشتی‌گیری که به دنبال کسب مدال جهان و المپیک است و هدف‌های بزرگ دارد به حضور در لیگ فکر نمی‌کند.

 

امیر توکلیان درباره سیاست کادر فنی تیم ‌ملی کشتی آزاد مبنی بر حضور نفرات تیم ‌ملی در ر‌قابت‌های مرحله اول لیگ برتر کشتی، اظها‌ر کرد: مطمئنا هیچ مانعی در این راه وجود ندارد و همه کشتی‌گیر‌ان می‌توانند به دلخواه در ر‌قابت‌های لیگ شرکت کنند، اما کشتی‌گیر‌ی که هدفش حضور در مسابقات جهانی و المپیک و کسب مدال در این ر‌قابت‌های معتبر است، به حضور در لیگ کشتی فکر نمی‌کند و تمام تمرکز خود را بر روی تمرین در تیم ‌ملی معطوف می‌کند.

 

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: البته از سوی دیگر شرایط بد اقتصادی و مظلومیت کشتی در داشتن امکانات باعث می‌شود که کشتی‌گیر‌ان به خاطر نیازهای اقتصادی علی‌رغم میل باطنی‌شان به حضور در لیگ هم فکر کنند و اقدام به این کار کنند.

 

وی با بیان این که مطمئنا مرحله دوم لیگ برتر کشتی با حضور نفرات مطرح بسیار جذاب‌تر خواهد شد به دفاع از برگزاری شکل جدید کشتی پرداخت و گفت: برگزاری لیگ به این شکل مطمئنا به نفع کشتی ما خواهد بود. من 9 سال در تیم راه‌آهن خراسان تیمداری کردم اما هیچ وقت لیگ مان منظم و قانونمند نبود و هیچ زمانی را برای بازسازی و درمان کشتی‌گیر نداشتیم. حتی نمی توانستیم به خاطر قراردادی که با نفراتمان بسته بودیم آنها را تغییر دهیم، اما الان کشتی‌گیر به راحتی می‌تواند تیمش را عوض کند. همچنین فشار کمتری به کشتی‌گیر‌ان وارد می‌شود و نیازی نیست که مدام وزن خود را کاهش دهند.

 

توکلیان یادآور شد: البته شاید از لحاظ حضور تماشاگران در سالن‌های کشتی وضعیت سابق بهتر بود و حاشیه‌های جذاب لیگ کمتر شده است ، اما این نوع برگزاری لیگ باعث شده تا لیگ مان قانونمندتر و جذاب‌تر و هدفمند تر باشد.

 

وی درباره آخرین مصدومان تیم ملی کشتی آزاد نیز گفت: در حال‌ حاضر حسن یزدانی و مسعود اسماعیل‌پور از ناحیه زانو دچار مصدومیت هستند و رضا یزدانی نیز از ناحیه کمر احساس درد دارد. ان‌شا‌ء‌الله مصدومیت آنها برطرف خواهد شد.

 

توکلیان درباره میدان دادن خادم به نفرات جوان نیز تاکید کرد : قطعا کادرفنی و در راس آن رسول خادم به دنبال کشتی‌گیر‌ان با انگیزه و با جسارت است. کادر فنی کسانی را می‌خواهد که همه چیز خود را روی تشک بگذارند تا به موفقیت دست یابند. خادم به دنبال کشتی‌گیر‌ ترسو، بزدل و کم کار نیست.