به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص نتایج تکواندوکاران در رقابتهای گرند پری منچستر اظهار کرد: ما توانستیم ۴ مدال در چهار وزن بگیریم که فکر می کنم عملکرد قابل قبولی بود. از نظر من نتیجه خوبی بود. البته اگر ناداوری در حق بازیکنان ما نمی شد به مدال طلا هم می رسیدیم و شرایط متفاوت می شد.

وی ادامه داد: در وزن اول آرمین هادی پور خیلی خوب مبارزه کرد و اگر با ناداوری نمی باخت حتما به مدال می رسید. البته ناداوری هم بخشی از ورزش است و ما باید به حدی خوب باشیم که به داوری هم غلبه کنیم. به هر حال یکی از هنرهای مبارزه همین است.

مقانلو با اشاره به مبارزات عمیدی و یعقوبی خاطر نشان کرد: عمیدی و یعقوبی درخشش خوبی در مسابقات داشتند و با شکست بسیاری از قهرمانان به مدال رسیدند. در این مرحله نفراتی مدال گرفتند که شاید انتظار کسب طلا از آن ها نبود. مدال طلا در هر وزن به یک کشور رسید. همه کشور ها نشان دادند که در این رشته سرمایه گذاری کرده‌اند و تک قهرمانانی را پرورش داده‌اند. البته تیم ایران با ثبات‌ترین تیم مسابقات گرندپری بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: هر چه به روزهای پایانی و فینال گرندپری نزدیک می شویم شرایط سخت تر می‌شود. ما دو سهمیه را تثبیت کرده‌ایم و امیدواریم که دو سهمیه دیگر را در مکزیک بگیریم. بیشتر تمرکزمان را روی دو وزنی که سهمیه نگرفته‌اند گذاشته‌ایم. بهنام اسبقی و سجاد مردانی شرایط سختی را گذرانده‌اند و بخاطر مصدومیتشان نتوانستند امتیازهای لازم را کسب کنند، اما امیدوارم که هر دوی آنها بتوانند سهمیه بگیرند. مسابقات گرندپری باعث می‌شود که ما متمرکزتر باشیم و با دقت بیشتری گام برداریم. این مسابقات یک انگیزه ای به ملی‌پوشان می‌دهد که حواسشان را بیشتر جمع کنند. قهرمانانی که دارای سنوات بیشتری هستند بیشتر تحت فشار هستند. اولین برنامه ما این است که چهار سهمیه را بگیریم و با یک ریکاوری خوب برای المپیک آماده شویم.

مقانلو با اشاره به حضور تیم ‌ملی تکواندو در تورنمنت قزاقستان و کرواسی، خاطر‌ نشان کرد: به محض بازگشت به ایران با تیم دوم و بازیکنانی که شانس حضور در فینال گرندپری را ندارند راهی تورنمنت قزاقستان می شویم. البته در این مسابقات بهنام اسبقی نیز ما را همراهی می کند و به دلیل این که نتوانسته در مسابقات زیادی شرکت کند در تورنمنت قزاقستان حاضر خواهد بود. بعد از آن هم برای تورنمنت کرواسی آماده می شویم و تا برای فینال گرندپری آمادگی لازم را به دست بیاوریم. ما در چهار وزن، چهار نماینده داریم که فکر می‌کنم تنها کشوری باشیم که در فینال چهار نماینده دارد. امیدوارم که این اتفاق در المپیک هم رخ دهد و ما در المپیک نیز با چهار نماینده شرکت کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دو سهمیه باقی‌ مانده را بگیریم.

وی در خصوص عدم اعزام تیم ‌ملی به تورنمنت تایلند نیز، توضیح داد: این طور که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شده است برای حضور در فینال گرندپری امتیازات تا تورنمنت قزاقستان محاسبه می‌شود و لزومی ندارد که در تورنمنت تایلند شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین در خصوص مصدومیت مهدی خدابخشی نیز، بیا‌ن‌ کرد: خدابخشی در مرحله نیمه نهایی در اوایل راند دوم از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی‌ شد ، ولی با این حال مبارزه خود را ا‌د‌ا‌مه‌ داد. از پایش عکسبرداری کردیم، اما هنوز شرایطش مشخص نیست. امیدواریم مشکلی برایش پیش نیاید، زیرا او امید اول ما در وزن سوم است و سهمیه خود را قطعی کرده است.